کارشناس چینی:خودداری ترامپ از تحویل قدرت آمریکا و جهان را بی ثبات می‌کند

پکن-ایرنا- «جایو شیجون» کارشناس و محقق دانشگاه چین گفت که انتخاب دوباره دونالد ترامپ برای دوره بعدی ریاست جمهوری آمریکا حتی از بروز یک جنگ مالی و بانکی نیز بدتر است و او ممکن است با خودداری از تحویل قدرت باعث بی ثباتی در آمریکا و جهان شود.

به گزارش ایرنا، وی روز دوشنبه در مطلبی تحلیلی که روزنامه گلوبال تایمز چین آن را منتشر کرده، آورده است: «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای اینکه چهار سال دیگر در کاخ سفید بماند حتی از درگیری های داخلی و خارجی اجتناب نکرده و در حالی که کمتر از یک ماه به انتخابات سوم نوامبر باقی مانده، واشنگتن در کمال تعجب دوباره به سرکوب شرکت های چینی روی آورده است.

وی با اشاره به مطلب منتشره در بلومبرگ افزوده است: این رسانه با استناد به منابع ناشناس گزارش کرده است که دولت ترامپ در حال بررسی محدودیت های سیستم عامل های پرداخت دیجیتال چینی برای شماری از شرکت های چینی نظیر آنت گروپ و تنسنت است. این اقدامات ترامپ جهان را با افزایش مخاطرات روبرو کرده و جنگ مالی فقط یک تهدید است که نیاز اساسی به راهبردهای جامع برای مقابله دارد.

گلوبال تایمزمی افزاید: در چنین شرایطی مشاغل ، کشورها و مناطق و حتی سازمان های بین المللی می توانند هدف دولت ترامپ قرار گیرند.

این در شرایطی است که آمریکا پیشتر دهها شرکت چینی را یا تحریم کرده و یا درفهرست سیاه تجاری قرار داده و دست شرکت های فناوری و مخابراتی نظیر هواوی را از بازار آن کشور کوتاه کرده است.

جایو شیجون معاون دانشکده مالی دانشگاه خلق در پکن می گوید: شاید این اقدامات جدید ترامپ قبل از انتخابات انجام نشود، اما مسلم است که دولت ترامپ از تمام منابع و فرصت های خود برای کسب منافع سیاسی استفاده خواهد کرد.

او پیش بینی کرده است که در صورت شکست ترامپ در انتخابات ممکن است وی از واگذاری سکان ریاست جمهوری به رقیب خود خودداری کند که این امر باعث بی ثباتی بیشتر در آمریکا و سراسر جهان خواهد شد. 

روزنامه چینی می نویسد که بسیاری از کشورها درگیر مهار کرونا هستند و بی ثباتی هایی که دولت آمریکا ایجاد می کند می تواند روند بهبود اقتصاد جهان را کندتر کند و آسیب های بیشتری به دنیا وارد کند. در این شرایط اقتصاد جهانی ممکن است با چرخه معیوبی روبرو شود. 

کارشناس چینی افزوده است: نظر به اینکه بزرگترین اقتصاد و ابرقدرت جهان تحت فشار داخلی است، بسیار محتمل است که برخی سیاستمداران آمریکایی درگیری های بیشتری را در سراسر جهان ایجاد کرده و به سازمان های بین المللی و نظام های جهانی آسیب برسانند.

او تصریح کرد: اگرچه قوانین مبنایی توسعه اقتصادی در طولانی مدت به دلیل اقدامات آمریکا لغو و باطل نخواهد شد، اما بنگاه ها و نهادهای اقتصادی در سراسر جهان باید نسبت به افزایش خطرها آگاهی کامل داشته باشند و برای مقابله با هرگونه چالش احتمالی آماده شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha