اصفهان- ایرنا- فرماندار شهرستان مباركه گفت: دولت به دور از تمام جو سازی های انجام شده، از شركت پلی اكریل ایران و همه كارگران این شركت حمایت می كند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی فرمانداری مباركه، علی اصغر ذاكری در جلسه ای كه به منظور بررسی مشكلات شركت پلی اكریل با حضور مدیرعامل وشورای كارگری برگزار شد، گفت:شركت پلی اكریل تعطیل نیست وبه محض تامین مواد اولیه، تولید خود را آغاز می كند.
وی با بیان اینكه برخی از كارگران پلی اكریل به تشخیص هیات اجرایی برای دریافت بیمه بیكاری به اداره كار معرفی شدند افزود:كسی قصد بیكار كردن واخراج كارگران این شركت را ندارد واین كار به نوعی به نفع كارگران است.
ذاكری گفت:با معرفی كارگران به اداره كار، علاوه بر دریافت بیمه بیكاری، به محض شروع مجدد كارخانه ،كارگران بر اساس نیاز وتولید دعوت به همكاری می شوند.
وی افزود: تا امروز اقدامات خوبی برای این شركت انجام شده و تا چند ماه آینده خط تولید شركت راه اندازی و كارگران شروع به كار خواهند كرد.
عضو هیات اجرایی شركت پلی اكریل ایران (اصفهان) نیز پیش از این در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: اطلاعیه اخیر این هیات اجرایی درباره اعطای بیمه بیكاری به معنای بیكار شدن دائمی كارگران این كارخانه نیست.
محمد حسن كاویانی افزود: در این اطلاعیه آمده است كه كارگرانی كه داوطلبانه بخواهند می توانند تا زمان راه اندازی خط تولید اكریلیك از بیمه بیكاری استفاده كنند.
وی تاكید كرد: بدین ترتیب كارگران می توانند در روزهای پایانی سال درآمدی داشته باشند و پس از راه اندازی مجدد خط های تولید كارگرانی كه از بیمه كارگری استفاده كرده اند بطور مجدد به كار گرفته می شوند.
وی تصریح كرد: مقرر شده كارگرانی كه در این مدت از بیمه بیكاری استفاده می كنند برای آنها جزو مشاغل سخت و زیان آور محسوب شود.
كاویانی گفت: این موضوع به معنای تسویه حساب با كارگران نیست و آنان مجدد به كار گرفته خواهند شد.
خبرنگار ایرنا این موضوع را از طریق اداره كل تعاون و كار استان اصفهان نیز پیگیری كرد و یك مقام آگاه اعلام كرد كه كارگران پلی اكریل می توانند تا زمان اصلاح ساختار فنی كارخانه پلی اكریل از بیمه بیكاری استفاده كنند.
مقررشد كه نتیجه نهایی این موضوع در ساعات آینده از سوی مسوولان اداره كل تعاون و كار استان اعلام شود.
به گزارش ایرنا هیات اجرایی پلی اكریل پنج روز پیش اطلاعیه ای خطاب به كاركنان این شركت صادر و از آنان خواست تا زمان تامین مواد اولیه و راه اندازی خط خط اكریلیك سه حدود سه ماه زمان بر خواهد بود ، برای برقراری بیمه بیكاری خود به تامین اجتماعی معرفی كنند.
شركت پل اكریل ایران حدود یكهزار و 500 نفر كارگر دارد.
حقوق كارگران از حدود 6 ماه گذشته تا كنون پرداخت نشده است.
پلی اكریل ایران دارای سابقه 40 ساله در صنعت كشور است.
این شركت در سال 53 با مشاركت بخش خصوصی و تعدادی از بانك های تخصصی ایرانی و شركت 'دوپان دونمورس' آمریكا تاسیس شد و در سال 57 به بهره برداری رسید.
مهمترین تولیدات شركت پلی اكریل ایران، الیاف اكریلیك، نخ و الیاف پلی استر است و تولیدات آن بعنوان مواد اولیه در شركت های نساجی و تولید فرش مورد استفاده قرار می گیرد.
این شركت در كیلومتر 45 جاده اصفهان به مباركه واقع است.
7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی