شهركرد-ايرنا- مسوولان انجمن هنرهاي نمايشي چهارمحال و بختياري حضور نمايش ها در جشنواره تئاتر استاني 96 را منوط به اجرايي عمومي گروه ها لحاظ كردند.

به گزارش ايرنا، در نشست سه شنبه شب انجمن هنرهاي نمايشي چهارمحال و بختياري با سرپرستان گروه هاي تئاتر استان شيوه نامه جديد برگزاري جشنواره تئاتري استاني به گروه ها اعلام شد كه برپايي اجراي عمومي آثار نمايشي زمينه ساز حضور گروه ها در جشنواره است.
رئيس انجمن هنرهاي نمايشي چهارمحال و بختياري گفت:هويت معنوي و مادي و اقتصادي تئاتر در اجراي عموم است و گروه هاي تئاتر بايد براي اجراي عموم در سال برنامه ريزي كنند.
فرشيد بزرگ نيا افزود:تئاتر در استان در چند دهه اخير به سمت جشنواره ها سوق داده شده است در حالي كه گروه هاي تئاتري حيات خود را در اجراي عموم مي دانند.
به گفته وي، از سال 96 اجراي عموم تئاتر در نقاط مختلف استان در دستور كار انجمن قرار دارد و با توجه به برگزاري جشنواره استاني تئاتر يكي از زمينه هاي ورود به جشنواره اجراي عموم تئاتر از سوي گروه هاست.
دبير اجرايي بيست و نهمين جشنواره تئاتر استاني چهارمحال و بختياري نيز گفت:جشنواره سال 96 با توجه به كمبود اجراها در سال 95 شكنده است ولي جريان تئاتر استان همواره پويا و فعال بوده است.
قاسم اسماعيلي دهكردي افزود:در برخي از رشته هاي هنري انجمن صنفي وجود ندارد اما در تئاتر اين انجمن صنفي فعال است و اين به منزله اين است كه تئاتري ها به صورت صنفي برنامه هاي خود را پيگيري مي كنند.
به گفته وي، اجراهاي عموم نيز به صورت كامل ارزيابي مي شود و نمايش هايي كه از كيفيت بالايي برخوردار باشند به صورت سطح بندي حمايت مي شوند.
اصغر اشراقي دهكردي كارشناس هنرهاي نمايشي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارمحال و بختياري نيز گفت: هم اكنون 17 گروه تئاتر در استان ثبت شده است و پنج گروه ديگر در آستانه ثبت در سامانه استقرار قرار دارند و گروه هاي كه زمان پروانه به اتمام رسيده است براي تمديد آن بايد به سامانه استقرار مراجعه كنند.
به گزارش ايرنا، در اين نشست كه در اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارمحال و بختياري برگزار شد، جمعي از سرپرستان گروه هاي تئاتر استان ديدگاههاي خود را پيرامون اجراي عمومي و حمايت از اين طرح اعلام كردند.
تئاتر در چهارمحال و بختياري يكي از هنرهاي ريشه دار است و هنرمندان تئاتري اين استان تاكنون در جشنواره هاي مختلف تئاتر حايز رتبه هاي برتر شده اند.
خبرنگار و انتشار دهنده: محمود رئيسي
2097