سنندج- ايرنا- امام جمعه شهرستان سروآباد گفت: بنا بر فتواي رهبر معظم انقلاب اسلامي عاملان ايجاد تفرقه در بين اهل تسنن و اهل تشييع، مزدوران دشمن هستند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، ماموستا سيد احمد سجادي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته سروآباد اظهار كرد: اسلام دين اتحاد، يكدلي و همبستگي است و تفرقه و اختلاف در آن وجود ندارد.
وي ادامه داد: كساني كه به هر شيوه اي قصد دارند در بين مسلمانان ايجاد تفرقه و اختلاف كنند، در واقع دست نشانده و نيروي دشمنان اسلام و مسلمين هستند.
امام جمعه سروآباد اضافه كرد: در كشور ايران اسلامي 2 مذهب تشييع و تسنن وجود دارند كه با هم برادر و متحد هستند، ولي برخي از افراد سودجو كه براي دشمنان كار مي كنند، از اين اتحاد و يكدلي بين اين 2 مذهب در هراس و وحشت هستند.
او افزود: دشمنان مي دانند كه با جنگ و تهديدات نظامي نمي توانند بر ملت ايران اسلامي غلبه كنند، بنابراين براي دست يابي به نقشه هاي شوم و شيطاني خود در فكر ايجاد اختلاف و تفرقه هستند.
وي گفت: كساني كه از اهل تشييع به اعتقادات و باورهاي ديني اهل تسنن توهين كنند و كساني كه از اهل تسنن به عقايد و ارزش هاي ديني اهل تشييع توهين كنند، به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامي نه سني هستند نه شيعه بلكه سني و شيعه آمريكايي و انگليسي هستند.
ماموستا سجادي اظهار كرد: اگر ايران اسلامي تا به امروز توانسته است در برابر دشمنان مقابله و ايستادگي كند و نسبت به تهديدات و فشارهاي دشمنان بي اعتنا بوده به خاطر وحدت و اتحادي است كه در كشور وجود دارد.
وي ادامه داد: آنچه كه امروز ايران اسلامي به آن نياز دارد، همين اتحاد و وحدت در بين اهل تسنن و اهل تشييع است، بنابراين بايد اين اتحاد و يكدلي ملت حفظ شود و اجازه ندهيم برخي از افراد كه مزدوران واقعي دشمنان هستند، خدشه اي در اين اتحاد و همبستگي ايجاد كنند.
امام جمعه شهرستان سروآباد در پايان، با تبريك هفته نيكوكاري از مردم خير و نوع دوست شهرستان خواست كمك هاي خود را در آستانه سال نو به كميته امداد حضرت امام (ره) براي توزيع در بين فقرا و نيازمندان جامعه تحويل دهند.
شهرستان سروآباد در فاصله 90 كيلومتري از غرب سنندج مركز استان كردستان واقع شده است.
7354/6108
**خبرنگار: فرزاد آداك/**انتشار دهنده: اميد بهمني
آگاهي از آخرين اخبار استان كردستان در كانال زير:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg