۱۸ فروردین ۱۴۰۱، ۸:۲۹
کد خبرنگار: 2110
کد خبر: 84707809
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار کردستان: جنایت حرم رضوی نقشه دشمنان برای ایجاد تفرقه است

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: جنایتی که در حرم رضوی اتفاق افتاد نقشه دشمنان برای ایجاد تفرقه و اختلاف بین برادران اهل تشیع و اهل تسنن است و ما این حادثه تلخ و دلخراش را به شدت محکوم می کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر اسماعیل زارعی کوشا چهارشنبه شب در دیدار با روحانیون و امامان جمعه و جماعات شهرستان سروآباد اظهار داشت: ترور روحانیون به عنوان یکی از قشرهای مهم جامعه اسلامی ما نقشه دشمنان برای ضربه زدن به نظام و انقلاب اسلامی است و دلیل آن هم نقش آفرینی این قشر در بیداری و بصیرت افزایی جامعه است.

وی افزود: وقتی دشمنان یک هدفی را برای ضربه زدن نشانه گذاری می کنند به این معنی است که آن هدف نقطه ضعف آنها و نقطه قوت ما است به همین دلیل سعی می کنند به آن هدف ضربه وارد کنند.

استاندار کردستان با بیان اینکه امروز دشمنان اسلام و انقلاب جامعه روحانیون را مانعی در راه رسیدن به توطئه های شوم و شیطانی خود می بینند تاکید کرد: خوشبختانه در استان کردستان با وجود فتنه های دشمنان روحانیون و امامان جمعه و جماعت مرجع و مامن مردم هستند و در بین مردم جایگاه ویژه ای دارند.

وی وجود روحانیون را ظرفیت بزرگی برای استان کردستان برشمرد و افزود: روحانیون و امامان جمعه و جماعت ما باید مردم به ویژه جوانان را هدایت و راهنمایی کنند و اجازه ندهند جریان های تکفیری در جامعه ما رشد کند و بر افراد جامعه تاثیر منفی بگذارد.

زارعی کوشا ادامه داد: متاسفانه روحانیون ما در استان کردستان با یک مظلومیت بزرگ و مضاعف روبرو هستند از یک طرف مورد آماج دشمنان هستند و از طرفی هم مورد حمله خودی ها و فریب خوردگان دشمنان هستند.

استاندار کردستان: جنایت حرم رضوی نقشه دشمنان برای ایجاد تفرقه است

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: طبق فرمایشات معظم له کسی که در بین مسلمانان تفرقه بیاندازد چه اهل تسنن باشد چه اهل تشیع، این افراد مزدوران دشمن هستند که در جهت تحقق اهداف صهیونیست ها گام بر می دارند.

استاندار کردستان به وضعیت معیشتی روحانیون استان اشاره کرد و گفت: وضعیت معیشتی روحانیون استان مورد توجه ویژه ما است و آن را یک تکلیف برای خودمان می دانیم و در سفر رییس جمهور به استان کردستان این موضوع به صورت ویژه مورد پیگیری قرار می گیرد.

امام جمعه سروآباد نیز در ادامه اظهار داشت: جامعه روحانیون استان کردستان و شهرستان سروآباد این اقدام تروریستی در حرم رضوی را به شدت محکوم کرده و خواستار برخورد جدی و سریع با عاملان این جنایت است.

ماموستا سید عبدالقادر حسینی افزود: جامعه روحانیون همواره در برابر هجمه های شوم و شیطانی دشمنان ایستاده اند و اجازه نداده اند که دشمنان عقاید و دیدگاه های شوم خود را در بین مردم ترویج دهند و همه توطئه های آنها را خنثی و برملا کرده اند.

وی تاکید کرد: روحانیون و امامان جمعه و جماعات استان کردستان همواره به عنوان منادیان واقعی ارزش‌های انقلاب و طلایه داران منبر و محراب و خدمتگزاران همیشگی مساجد و مروجان معنویت و اخلاق بوده اند.

در ادامه روحانیون شهرستان سروآباد به بیان مهمترین دیدگاه ها و مشکلات خود پرداختند.

به گزارش ایرنا، ظهر روز سه شنبه ۱۶ فروردین فردی با چاقو به سه طلبه در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی حمله کرد که یک طلبه به دلیل شدت جراحات به شهادت رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha