تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶

تهران - ایرنا - نیروهای ارتش و كمیته های مردمی یمن با تسلط و اشراف كامل عملیاتی بر تهدیدات متجاوزان سعودی و نیز با اتكا بر توان رزمی بالای خود توانسته اند علاوه بر مقابله با تجاوزات دشمن سعودی، اندیشه ادامه تجاوز را از ذهن نظامیان ائتلاف غربی - عربی خارج كنند.

بر اساس گزارش های منتشره، یگان موشكی ارتش یمن بامداد روز گذشته (یك شنبه) پایگاه نظامی «سلاطح» در نجران عربستان را با موشك های كاتیوشا مورد هدف قرار داد كه در این حمله موشكی پایگاه نظامی سلاطح آتش گرفت و شماری از سربازان سعودی به هلاكت رسیده و شماری نیز زخمی شدند.
شكست های پی در پی نظامیان سعودی و موجی از مشكلات اقتصادی و سیاسی پیش روی آل سعود موجب شده تا این رژیم پس از دو سال تجاوز نظامی به یمن و تخریب زیرساخت های اقتصادی، عمرانی و فرهنگی این كشور نتواند به كوچكترین موفقیتی در صحنه نبرد نظامی دست یابد.
آنچه كه موجب شده تا نظامیان سعودی و به طور كلی ائتلاف عربی- غربی به رغم صرف هزینه های سنگین و تحمل مشكلات متعدد اقتصادی، نتوانند به اهداف از پیش تعیین شده در این دو سال دست یابند، اراده مستحكم مردم یمن و مقاومت مقدس این ملت مظلوم است.
تجاوز نظامی عربستان سعودی به یمن كه تاكنون نتیجه ای جز تخریب 200 مركز گردشگری یمن و كشتار بیش از 12هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار نفر دیگر و همچنین آوارگی میلیون ها نفر و ویرانی زیرساخت های این كشور نداشته است، عملا رژیم سعودی را به یك شكست نظامی و سیاسی كشانده است.
آل سعود كه همواره به عنوان یكی از حامیان اصلی تروریسم در منطقه و جهان شناخته می شود و همواره با اقدامات جنگ افروزانه و البته عاجزانه خود، صلح، ثبات و امنیت منطقه را به خطر انداخته است، اكنون با كاهش توان رزمی و نظامی خود و نیز مقاومت مثال زدنی ارتش و كمیته های مردمی یمن، نتوانسته است تا در مسیر غیرقانونی و غیر انسانی اقدامات ضد حقوق بشری خود، به نتیجه ای قابل توجه برسد.
تداوم شكست و ناكامی رژیم آل سعود در صحنه نظامی و عرصه نبرد در حالی است كه محور مقاومت با تداوم پیروزی های خود ضمن وارد ساختن ضربات سنگین بر رژیم سعودی و به رغم حمایت آمریكا و غرب از تجاوز غیرانسانی این رژیم به یمن، توانسته است تا آرایش نظامی و سیاسی منطقه را به طرز قابل توجه ای و به نفع صلح، ثبات و امنیت منطقه تغییر دهد.
البته واضح و روشن است كه ارتش و كمیته های مردمی یمن پیروزی های چشمگیری در صحنه سیاسی و نظامی منطقه به دست آورده اند و همین پیروزی های میدانی است كه موجب شده ائتلاف 'غربی - عربی' همسو با دیگر گروه های تروریستی و معارض تحت حمایت آمریكا و غرب، شكست سنگینی را در یمن متحمل شود.
با وجود سختی های تحمیلی بر ملت مظلوم یمن، ائتلاف 'غربی - عربی' به سركردگی عربستان همچنان به بمباران مناطق شهری و مسكونی یمن شامل مراكز عمومی مانند بیمارستانها و مراكز درمانی، ساختمان های دولتی و مدارس و مراكز آموزشی ادامه می دهد و این جنایات در سكوت كامل محافل خبری آمریكایی- غربی رخ می دهد و مدعیان حقوق بشر همچنان در برابر اقدامات جنگ افروزانه رژیم سعودی سكوت اختیار كرده اند.
در این میان، تداوم حملات وحشیانه رژیم سعودی علیه مردم یمن در حالی است كه ائتلاف غربی- عربی به سركردگی عربستان همچنان در یمن به معنی واقعی كلمه گرفتار شده است و جنگ یمن، سران ریاض را دچار سردرگمی و عجز و ناتوانی در مدیریت امور كرده است.
خاورم**9377** 1275
گزارش از حمید اوضح* انتشار دهنده: مجید جعفری