۶ فروردین ۱۳۹۹، ۱۵:۳۶
کد خبرنگار: 958
کد خبر: 83727432
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گزارشی از ۵ سال تجاوز ائتلاف آمریکایی - سعودی به یمن

۶ فروردین ۱۳۹۹، ۱۵:۳۶
کد خبر: 83727432
گزارشی از ۵ سال تجاوز ائتلاف آمریکایی - سعودی به یمن

تهران – ایرنا- مرکز حقوق بشری "عین" امروز (چهارشنبه) به مناسبت گذشت ۵ سال از تجاوز ائتلاف آمریکایی - عربی به سرگردگی آل سعود به یمن در گزارشی اعلام کرد که حملات ائتلاف متجاوز تاکنون منجر به کشته و یا زخمی شدن ۴۲ هزار و ۵۸۲ شهروند یمنی و تخریب ۸ هزار و ۶۱۰ مرکز خدمات رسانی شده است.

 به گزارش پایگاه رسمی "انصارالله" یمن، مرکز حقوق بشری عین اعلام کرد: در طی این سال های تجاوزر ۱۶ هزار و ۶۱۸ نفر شهید شده اند که ۳ هزار ۷۲۵ نفر از این تعداد کودک و ۲ هزار ۳۷۵ نفر دیگر زن بوده اند. همچنین تجاوزهای ائتلاف سعودی منجر به زخمی شدن ۲۵ هزار ۹۶۴ شهروند شده که از این تعداد ۳ هزار ۹۴۱ نفر کودک و ۲ هزار ۷۲۱ نفر دیگر زن بوده اند.

این مرکز حقوق بشری در گزارش خود افزوده،  طی این حملات ۱۵ فرودگاه، ۶ هزار و ۴۰۴ وسیله نقلیه، ۴۵۹ قایق ماهیگیری، ۸۶۶ انبار غذا، ۳۸۷ جایگاه سوخت، ۶۶۸ مغازه و ۷۳۶ کامیون حمل غذا تخریب و آسیب دیده اند.

مرکز حقوق بشری عین ادامه داد: تجاوزهای ائتلاف سعودی همچنین تخریب ۱۷۳ مرکز دانشگاهی، هزار و ۳۳۶ مسجد، ۳۵۷ مرکز گردشگری، ۳۸۵  بیمارستان و مرکز بهداشتی، هزار و ۷۲ مدرسه و مرکز آموزشی، ۱۲۹ مرکز ورزشی، ۲۴۱ اثر باستانی، ۴۶ مرکز اطلاع رسانی و ویرانی ۶ هزار ۴۵۶ زمین کشاورزی را به بار آورده است.

این سازمان حقوق بشری همچنین تعداد مراکز اقتصادی آسیب دیده را ۲۱ هزار ۴۶۱ مرکز تخمین زد و از تخریب ۳۵۱ کارخانه، ۲۸۶ تانکر حامل سوخت، ۱۰ هزار ۹۱۰ مرکز تجاری  خبر داد.

عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی - آمریکایی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد، اما ظرف تقریبا پنج سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

بر اثر تجاوز عربستان به یمن، تاکنون هزاران یمنی به شهادت رسیده اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha