تهران – ايرنا – نشست فرهنگي تقويت پيوندهاي فرهنگ ميان دو زبان فارسي و عربي با حضور عده اي از كارشناسان و فعالان ادبي و فرهنگي امروز / سه شنبه/ به ميزباني كويت برگزار شد .

به گزارش ايرنا، در اين نشست كه با حضور علي رضا عنايتي سفير جمهوري اسلامي ايران در كويت برگزار شد، شركت كنندگان بر اهميت نزديك كردن فضاي همكاري فرهنگي و استفاده از ظرفيت هاي سرشار و لغات مشترك كه ميان دو زبان فارسي و عربي وجود دارد، تاكيد كردند .
دكتر يعقوب الشراح از ادباي سرشناس كويت طي سخناني با اشاره به وجود ظرفيت هاي گسترده براي تقويت روابط فرهنگي ايران و كويت گفت: بايد روز به روز شرايط براي افزايش مراودات و تبادل فرهنگي ميان ايران كشورهاي عربي فراهم شود چرا كه دو فرهنگ ايراني و عربي نقش به سزايي در زمينه ارتقاي فرهنگ انساني ايفا كرده اند.
الشراح گفت: رخدادهاي مستمر در طول صدها سال گذشته نشان دهنده عمق پيوندها و ارتباطات ميان دو فرهنگ فارسي و عربي است كه بايد امروزه به نحو مطلوب از آن بهره مندي لازم را برد و فضا روز به روز براي انجام تحقيقات و پژوهش ها در اين زمينه فراهم شود .
در اين نشست همچنين سمير ارشدي استاد زبان فارسي دانشگاه كويت با ارائه پژوهشي با نام 'عربي و فارسي، دو زبان با فرهنگ مشترك' گفت: علما و دانشمندان ايراني همواره نقش گسترده اي را در زمينه ارتقاي فرهنگ و پيشرفت تمدن اسلامي ايفا كرده اند و با طي مسافت هاي فراوان كشور به كشور سفر كرده و تاليفات خود را به زبان عربي به رشته تحرير درآورده اند .
ارشدي گفت: برگزاري نشست هاي فرهنگي مي تواند نقش به سزايي در زمينه تقويت پيوندهاي دو زبان فارسي و عربي داشته باشد چرا كه اين دو زبان در زمينه هاي متعددي با يكديگر وجه مشترك دارند .
خاورم*320**1144
* انتشار دهنده: عليرضا جباري