اردبيل - ايرنا - معاون آموزشي و تحصيلات تكميلي دانشگاه محقق اردبيلي گفت: شوراي گسترش آموزش عالي با ايجاد مقطع كارشناسي رشته علوم سياسي در دانشگاه محقق اردبيلي موافقت قطعي به عمل آورد.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي دانشگاه محقق اردبيلي ، دكتر مرتضي ابراهيمي روز دوشنبه افزود: رشته علوم سياسي جز رشته هاي برتر و پرطرفدار گروه علوم انساني است كه با تلاش و پيگيري معاونت آموزشي و تحصيلات تكميلي دانشگاه ، شوراي گسترش آموزش عالي مجوز پذيرش دانشجو در رشته فوق را براي اين دانشگاه صادر كرد.
وي گفت: اين دانشگاه در مهرماه سال جاري نسبت به پذيرش دانشجو در رشته فوق اقدام خواهد كرد.
ابراهيمي تشريح كرد: سياست دانشگاه محقق اردبيلي توسعه رشته هاي كاربردي و بين رشته اي براي پاسخگويي به مطالبات و درخواست ها مي باشد و در اين زمينه دانشگاه براي جذب عضو هيات علمي و ارتقاي سطح آموزشي تلاش مي كند.
دانشگاه محقق اردبيلي در سال 1357 با نام آموزشكده كشاورزي و با پذيرش 38 دانشجو در رشته كشاورزي عمومي فعاليت هاي آموزشي خود را آغاز كرد ، اين مركز آموزش عالي در سال 1371 از دانشگاه تبريز منتزع و مدتي به صورت مجتمع آموزش عالي به فعاليت خود ادامه داده و در سال 1372 با تبديل آن به دانشگاه با عنوان دانشگاه محقق اردبيلي موافقت شد.
اين دانشگاه در 201 رشته تحصيلي دانشجو پذيرش كرده و در حدود 11 هزار نفر دانشجو دارد كه در 11 دانشكده مشغول به تحصيل هستند و هم اكنون داراي 278 عضو هيات علمي است.
از اين تعداد 40 رشته در مقطع دكتري ، 84 رشته در مقطع كارشناسي ارشد و بقيه در مقطع كارشناسي و كارداني مي باشند.
خبرنگار: گيتي طالبي ** انتشار دهنده:سيفعلي موسي زاده
6018/6016