سنندج- ايرنا- مديرعامل شركت آب و فاضلاب شهري كردستان گفت: مديريت مصرف صحيح آب نيازمند مشاركت همگاني است

محمدحسين محمدي روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: كشور ايران در منطقه خشك و نيمه خشك دنيا قرار گرفته است، مديريت مصرف منابع آب در جهان از اهميت ويژه اي برخوردار است.
محمدحسين محمدي افزود: آب يك موهبت الهي است و از آن به عنوان يك كالاي بدون جايگزين نام برده مي شود استفاده صحيح و بهينه از اين نعمت خدادادي ضروري است.
وي با اشاره به آغاز فصل گرما و افزايش مصرف آب در جامعه گفت: در راستاي كاهش مصرف از روز يكم تا هفتم تير ماه به عنوان هفته صرفه جويي نامگذاري شده است.
وي اطلاع رساني و فرهنگسازي در زمينه استفاده بهينه از آب در اين هفته ضروري برشمرد و افزود: شركت آبفاي كردستان در اين هفته با هدف آموزش و اطلاع رساني، ارتقاي فرهنگ صحيح و بهينه مصرف آب در جامعه برنامه هاي تبليغي و فرهنگي خاصي در دستور كار دارد.
وي اظهار كرد: با توجه به افزايش دما و گرماي تابستان بمنظور جلوگيري از كم آبي و مصرف بي رويه و غير منطقي آب، الگوي مصرف اصلاح و مصرف بهينه و منطقي آب در جامعه بايد ترويج شود.
وي فرهنگسازي و اطلاع رساني رسانه هاي جمعي را در زمينه مصرف بهينه آب بسيار مهم ارزيابي كرد و خواستار اطلاع رساني و فرهنگسازي مديريت مصرف آب و اصلاح الگوي مصرف صحيح آب به جاي اسراف و مصرف نادرست در جامعه شد.
روزهاي يكم تا هفتم تيرماه به ترتيب با عناوين آب، اقتصاد مقاومتي؛ توليد و اشتغال، آب، آموزه‌هاي ديني و ارتقاي آگاهي‌هاي عمومي، آب، خانواده (مديريت تقاضا و مديريت مصرف آب)، آب و توسعه پايدار (محيط زيست و سلامتي همگاني)، آب، بازچرخاني (استفاده مجدد)، آب، رسانه، مديريت مصرف (شرب، كشاورزي، صنعت) و آب، قانون و حقوق شهروندي نامگذاري شده است.
6 درصد از روان آب هاي كشور در استان كردستان قرار دارد، 11 درصد اراضي كردستان آبي و مابقي ديم است.
ايران ششمين مصرف كننده آب در جهان است.
7352/6108
**خبرنگار: شيوا اردلان منش/**انتشار دهنده: اميد بهمني