سمنان- ايرنا- راهپيمايي قدس به عنوان آرمان ماندگار انقلاب اسلامي و يادگار جاودان امام خميني(ره) همچنان با استقبال و حضور شكوهمند مردم ايران و مسلمانان جهان در دفاع از قدس تداوم دارد.

به گزارش ايرنا، راهپيمايي مردم روزه دار استان سمنان همزمان با سراسر كشور در روز قدس، در 65 نقطه از اين استان با فريادهاي مرگ بر اسرائيل و مرگ بر آمريكا طنين‌انداز شد.
مردم مومن و روزه دار استان سمنان از پير و جوان و بزرگ و كوچك، همزمان با مسلمانان ايران و كشورهاي مختلف، در روز قدس راهپيمايي خود را براي هم‌صدايي با ملت مقاوم فلسطين و ديگر ملت هاي مسلمان آزادي‌خواه منطقه برگزار كردند.
مردم استان سمنان در مسيرهاي تعيين شده در 65 نقطه از استان سمنان، با فريادهاي مرگ بر اسرائيل ، مرگ بر آمريكا، الله اكبر و مسلمان ذلت نمي‌پذيرد، با اعلام حمايت خود از مقاومت ملت منطقه، هر گونه دست اندازي به كشورهاي مسلمان منطقه را محكوم كردند.
مردم استان سمنان همچنين در حمايت از پاسخ موشكي سپاه اسلام در برابر گستاخي گروه تروريستي داعش، هر گونه گستاخي و گوشه چشم به امنيت ايران اسلامي را در اين راهپيمايي محكوم و حمايت خود را از سربازان اسلام در برابر هر گونه ظلم و ستم به مسلمانان محكوم كردند.
راهپيمايي مردم شهر سمنان از ساعت 11 صبح جمعه از ميدان امام رضا(ع) به سمت مصلاي نماز در ميدان استاندارد برگزار شد و در ديگر نقاط استان نيز طبق برنامه ريزي در مسيرهاي تعيين شده با حضور گسترده مردم برپا شد.
روزقدس؛ به عنوان نماد مبارزه با استكبار و نظام سلطه يادگار امام راحل است و مردم سمنان با حضور پرشور در راهپيمايي روز قدس امسال بار ديگر حماسه ماندگاري آفريدند و با حضور خود در راهپيمايي روز قدس برگ زريني بر كارنامه افتخارات خود در حمايت از ارزش هاي انقلاب اسلامي افزودند.
امروز مردم مومن سمنان همزمان با مردم سراسر كشور، با دهان روزه و مشت هايي گره كرده به خيابان آمدند و حمايت خود را از مردم مظلوم فلسطين و انزجار از مستكبران و زورگويان جهان را اعلام كردند.
در اين راهپيمايي كه با حضور تمام اقشار جامعه همچون كارمندان، فرهنگيان، ورزشكاران، بسيجيان، كارگران، جوانان و با حضور زن و مرد برگزار شد حضور روزه اولي ها نيز پررنگ بود و حضور مردم در گرماي شديد شهر سمنان نشان از ادامه راه اهل بيت(ع) در راستاي حمايت از مظلومان و مبارزه با ظلم و استكبار بود.
آيين راهپيمايي در سمنان از ميدان امام رضا(ع) آغاز و پس از حركت به سمت مصلي نماز جمعه منتهي شد تا مردم روزه دار و انقلابي سمنان نماز سياسي-عبادي جمعه را اقامه كردند.
مردم روزه دار شهرستان سمنان از همان دقايق اوليه آغاز راهپيمايي روز جهاني قدس با سر دادن شعارهاي 'مرگ بر آمريكا' ، 'مرگ بر اسرائيل' و 'مرگ بر صهيونيسم' به حمايت از مردم مظلوم فلسطين پرداختند.
استاندار سمنان در جريان اين راهپيمايي به ايرنا گفت: روز قدس و راهپيمايي مسلمانان سراسر جهان در اين آيين نماد همسبتگي و اتحاد در مقابل ابرقدرت ها، استكبار جهاني و رژيم نامشروع صهيونيستي است.
محمدرضا خباز با قدرداني از حضور با شكوه آحاد جامعه در اين آيين افزود: مسلمانان سراسر جهان با تكيه بر مشتركات خود، در برابر توطئه هاي رژيم صهيونيستي غاصب ايستاده اند و در پرتو اتحاد مسلمانان در روز قدس، رژيم صهيونيستي دچار يك بحران عظيم دروني و بي‌هويتي در بين ملت‌هاي جهان شده است.
وي با بيان اين كه روز جهاني قدس به تعبير حضرت امام خميني (ره) روز اسلام است، بيان كرد: قدس و سرزمين فلسطين تنها مربوط به مردم فلسطين نيست، بلكه اين سرزمين جزو پيكره جهان اسلام است.
خباز به اهميت برگزاري راهپيمايي روز قدس اشاره كرد و يادآور شد: كسي كه دل در گرو اسلام دارد در راهپيمايي روز قدس كه همه ساله در آخرين جمعه ماه مبارك رمضان برگزار مي‌شود شركت و به دنيا اعلام مي‌كند كه فلسطين و قدس متعلق به همه است.
استاندار سمنان اضافه كرد: مردم هميشه در صحنه سمنان همه ساله با حضور پرشور خود در اين روز به غاصبان و جنايتكاران اعلام مي‌كنند كه هرگز قادر نخواهند بود در سايه زور و تزوير، حقوق ملت‌ها و جهان اسلام را پايمال كنند، حضور پرشور مردم در راهپيمايي روز قدس توطئه هاي دشمنان اسلام را خنثي مي كند و معادلات سياسي جهان را تحت تأثير قرار مي دهد.
فرماندار سمنان نيز به ايرنا گفت: مردم با حضور گسترده و باشكوه خود در راهپيمايي روز جهاني قدس برگ زرين ديگري بر افتخارات نظام مقدس اسلامي افزودند و پاسخ دندان‌شكني به زورگويان و استكبار جهاني دادند.
سيد عباس دانايي افزود: نام‌گذاري آخرين جمعه ماه مبارك رمضان از سوي امام خميني (ره) به‌عنوان روز جهاني قدس يك آينده‌نگري در جهت آزادسازي قدس از دست صهيونيست‌هاست.
وي با تشكر از حضور پرشور مردم سمنان در راهپيمايي روز جهاني قدس افزود: مردم بار ديگر نشان دادند كه پاي آرمان‌هاي انقلاب ايستاده‌اند و همچنان مساله قدس را مساله اول جهان اسلامي مي‌دانند و تا رفع شر صهيونيست‌ها از پاي نمي‌نشينند.
وي خاطرنشان كرد: آمريكاي جنايتكار و اسرائيل غاصب اين روزها با گسترش گروهك‌هاي تروريستي جنگ نيابتي را بين كشورهاي اسلامي به راه انداخته‌اند درصورتي‌كه اين گروهك‌هاي به‌اصطلاح مسلمان حتي يك گلوله به سمت رژيم صهيونيستي كه كودكان و زنان فلسطيني را به خاك و خون مي‌كشد شليك نكرده‌اند.
دانايي گفت : داعش و تكفيري‌ها دست‌پرورده اسرائيل و آمريكا هستند و تمام جنايات آنان با چراغ سبز اين‌ غاصبان انجام مي‌شود و هدف از توسعه و گسترش تكفيري‌ها ايجاد جنگ‌هاي نيابتي و تفرقه و كشتار مسلمانان به دست مسلمانان است.
فرماندار سمنان ادامه داد : يكي ديگر از اهداف صهيونيست‌ها از گسترش گروهك‌هاي تروريستي و تكفيري به راه انداختن جنگ بين شيعه و سني است كه مسلمانان بايد با وحدت و يكپارچگي نقشه‌هاي آنان را نقش بر آب كنند.
فرماندار سمنان افزود: حضور گسترده مردم در راهپيمايي امسال نشان داد كه ملت ايران هميشه پشتيبان ملت‌هاي مظلوم است و اين رفتار ايران و حضور مردم هميشه درصحنه براي دشمنان مايه ياس و براي دوستان انقلاب مايه اميدواري است
راهپيمايي روز قدس همزمان با 900 شهر ايران اسلامي و 80 كشور دنيا، از ساعت 11 صبح روز امروز دوم تير 96 در 65 نقطه از استان سمنان برگزار شد.
امام خميني (ره) در سال 1358 آخرين جمعه ماه مبارك رمضان را به عنوان روز قدس برگزيدند تا مسلمانان جهان، همبستگي خود براي دفاع از ملت مظلوم فلسطين و حقوق قانوني آن ها را به صورت راهپيمايي به نمايش بگذارند
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا يوسف نژاد ** انتشار دهنده : مصطفي دهقان
براي آگاهي از تازه‌ترين اخبار و رويدادها در استان سمنان به نشاني IRNASEMNAN@ كانال اخبار ايرنا سمنان مراجعه كنيد.