يزد - ايرنا- نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد گفت: اقتصاد مقاومتي با شكوفايي استعداد نخبگان ، تغيير نگاه مسئولان به ظرفيت هاي داخلي و استفاده از امكانات كشور محقق مي شود.

به گزارش ايرنا، آيت الله محمدرضا ناصري يزدي در خطبه هاي نماز جمعه يزد با بيان بخش هاي از بيانات رهبر معظم انقلاب اظهار كرد: بايد براي حل مشكلات معيشتي مردم به صورت جدي برنامه ريزي كرد.
وي افزود: اگر بخواهيم مشكلات حل شود بايد اقتصاد مقاومتي را جدي بگيريم كه لازمه آن شكوفايي استعدادهاي نهفته در انسان ها براي رسيدن به خودكفايي واقعي است.
امام جمعه يزد تأكيد كرد: بايد با توجه به بيان حضرت امام خميني(ره) درباره ' ما مي توانيم' نگاه ها را به داخل به جاي خارج تغيير دهيم و ضمن استفاده از نخبگان جوان كشور ، نخبگان ايراني مقيم خارج را به ايران دعوت كرد.
ناصري يزدي با بيان اينكه برخي تجهيزات و امكاناتي كه وارد كشور مي شود مانعي در برابر شكوفايي استعداد جوانان ايراني است تصريح كرد: تعامل با دنيا به معناي معرفي ايده ها و آرمان هاي انقلاب اسلامي و حضرت امام خميني (ره) به كشورها و در عين حال آشنايي و شناخت كشورها و ارتباط با آنهاست.
وي ادامه داد: بايد صلح طلبي ايران را به كشورهاي دنيا بويژه مسلمان نشان دهيم و به صرف هزينه و پول لازم اعلام كنيم ايران به فكر استقلال و امنيت كشورهاي منطقه و همسايه است.
نماينده ولي فقيه در استان با بيان اينكه ايران امنيت و استقلال سوريه و عراق را بازگردانده است، خاطرنشان كرد: اين كشورها براي آمريكايي ها ، اسرائيلي ها ،سعودي ها و داعشي ها ناامن شده اما قطعا براي مردم اين كشورها امن و ايمن شده است.
ناصري يزدي افزود: بايد از بودجه زكات براي معرفي ايده هاي صلح طلبانه ايران و اسلام به جهانيان استفاده كرد و اجازه نداد استكبار از كوچكترين اتفاقي در ايران استفاده منفي كند .
وي ادامه داد: آنها اتفاقات زشتي همچون قتل يك كودك را بزرگ مي كنند اما بريدن سر يك جوان عزيز توسط داعشي ها را نديده و روي آن سرپوش مي گذارند.
امام جمعه يزد در ادامه از مسئولان درخواست كند در برابر انتقادها آشفته نشده و به ميان مردم بروند تا بتوانند علاوه بر آشنايي با دردها ، در مسير حل مشكلات گام بردارند و اين نكات در انتخاب وزرا نيز مدنظر باشد.
وي در ادامه درباره تحولات منطقه اي بر لزوم حمايت از حزب الله لبنان و شيعيان عربستان تأكيد كرد و افزود: عربستان در قطيف در حالي دست به شيعه كشي و نسل كشي زده كه دنيا در برابر اين امر سكوت كرده است.
وي در پايان يادي از دكتر مجيبيان كرد و گفت: اين پزشك يزدي فردي خدمتگزار و دلسوز بود كه در وفاتش نيز به جاي دسته گل با هزينه آن 2 زنداني آزاد شد كه بايد اين سنت و كار زيبا عبرت همه شود.
1968/6197 خبرنگار: محمودرضا رحماني* * انتشار: محمد حسين فلاح