انزلي-ايرنا-بخشدار مركزي شهرستان بندرانزلي از افتتاح 46 پروژه عمراني و طرح هاي اقتصادي همزمان با پنجمين روز از هفته دولت در روستاهاي اين شهرستان خبرداد.

منوچهر عاشوري روز دوشنبه در حاشيه افتتاح پروژه هاي روستايي شهرستان بندرانزلي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: اين پروژه ها شامل افتتاح يك واحد ساختمان دهياري، 19 پروژه تقويت برق روستايي ، خانه معلولان بهزيستي و مسكن مددجويان كميته امداد امام خميني(ره)، آسفالت راه روستايي و پروژه هاي اقتصادي توليد فرآورده هاي بتني و مرغداري در روستاهاي شهرستان انزلي است.
وي افزود: ميزان اعتبار اين 46 پروژه 73 ميليارد و 370 ميليون ريال است.
عاشوري ياداور شد: در سومين روز از هفته دولت نيز 10 پروژه با اعتباري افزون بر دو 2 ميليارد و800 ميليون تومان افتتاح و به بهره برداري رسيده بود كه شامل 9 پروژه ترميم و روكش آسفالت راه روستايي پنج روستا به مساحت 18 هزار متر مربع ، احداث خط فاضلاب و آب رو و جدول گذاري و همچنين روشنايي معابر و دور برگردان مقابل پايانه بار روستاي طالب آباد بود.
**افتتاح كارگاه توليد بتن و مرغداري 20 هزار قطعه اي
بخشدار مركزي شهرستان بندرانزلي در ادامه به افتتاح و بهره برداري از دو پروژه اقتصادي در روستاهاي غرب بندرانزلي اشاره و اظهار كرد: يك كارگاه توليد بتن با ظرفيت توليد ماهيانه پنج هزار متر مكعب در مساحت حدود چهار هكتار با سرمايه گذاري بيش از 2 ميليارد تومان توسط بخش خصوصي و با اشتغالزايي مستقيم براي 25 نفر صبح امروز به بهره برداري رسيد.
عاشوري با اشاره به افتتاح شركت تعاوني مرغ گوشتي اضافه كرد: اين مرغداري 20 هزار قطعه اي نيز در روستاي خميران شهرستان بندرانزلي با اعتبار 22 ميليارد و 300 ميليون ريال افتتاح و به بهره برداري رسيد.
وي يادآور شد: 17 ميليارد و 500 ميليون ريال از اين اعتبارات سرمايه گذاري بخش خصوصي بوده و چهار ميليارد و 800 ميليون ريال نيز از تسهيلات بانكي توسط بانك كشاورزي به اين پروژه اختصاص يافته است.
**افتتاح 43 پروژه برق و آسفالت 4700 متر راه روستايي شهرستان انزلي
رييس اداره برق شهرستان بندرانزلي در ادامه مراسم افتتاحيه پروژه هاي روستايي در پنجمين روز از هفته دولت اظهار كرد: 43 پروژه در سطح شهرستان بندرانزلي با اعتبار 28 ميليارد و 300 ميليون ريال به بهره برداري رسيد كه براي 24 پروژه در سطح شهر 14 ميليارد و 500 ميليون ريال اعتبار و براي 19 پروژه در روستاها 13 ميليارد و 800 ميليون ريال اعتبار صرف شده است.
كيومرث فرض الله پور با اشاره به رشد يك و نيم برابري افتتاح پروژه هاي برق شهرستان بندرانزلي در مقايسه با هفته دولت سال گذشته افزود: اين پروژه ها شامل نصب 15 دستگاه ترانسفورماتور جهت رفع افت ولتاژ در شهر و روستا به ظرفيت سه هزار و 240 كيلو ولت آمپر با استفاده از خط 20 كيلو ولت هوايي و زميني به طول پنج هزار و 100متر و جايگزيني كابل هاي خود نگهدار به جاي سيم هاي مسي در سطح وسيع در شهرستان انزلي است.
**آسفالت 4700 متر راه روستايي شهرستان انزلي
رييس اداره راه و شهرسازي بندرانزلي نيز با اشاره به اجراي حدود پنج كيلومتر آسفالت و احداث راه روستايي اظهار كرد: اعتبار صرف شده براي راه روستايي در هفته دولت امسال 45 ميليارد ريال است كه در روستاي كچلك به طول 1400 متر با اعتبار يك ميليارد و 900ميليون ريال ، آسفالت راه روستاي كركان به اشتركان به طول 1600 متر و با اعتبار سه ميليارد و 200 ميليون ريال است .
خاكپور افزود: دور برگردان محدوده روستاي طالب آباد نيز به طول 1700 متر و با عرض متوسط 11 متر و اعتباري بالغ بر 21 ميليارد ريال افتتاح و به بهره برداري رسيد.
به گزارش خبرنگار ايرنا ، در هفته دولت امسال در شهرستان بندرانزلي نيز 141 پروژه عمران و طرح هاي اقتصادي با اعتباري افزون بر 630 ميليارد ريال افتتاح و به بهره برداري رسيد.
بندرانزلي با دو بخش و 28 روستا در 40 كيلومتري غرب مركز گيلان واقع است.
خبرنگار: رضا اكبري **انتشار دهنده : بابايي
7471/6030