آبادان - ايرنا - رييس كميته مشاركت هاي و اسكان ستاد اربعين در مرز شلمچه به استقرار 420 موكب از شهرهاي مختلف در مرز شلمچه اشاره كرد و گفت: خدمات رساني به زائران اربعين حسيني در مرز شلمچه از اول ماه صفر آغاز شد.

مكي يازع شنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: موكب هاي ايراني با برپايي چادرهاي خدمات رساني در موقعيت هاي شهرستان هاي معين مستقر شدند و به صورت نوبتي به زائران اربعين حسيني خدمات رساني مي كنند.
وي اظهاركرد: چهار نانوايي سيار و 110 نانوايي كوچك براي خدمات رساني به زائران اربعين حسيني در شلمچه مستقر شدند و به طور متوسط روزانه 25 هزار قرص نان را در اختيار مواكب دارن قرار مي دهند ضمن اينكه 100 هزار قرص نان آماده را نيز در ميان مواكب توزيع مي شود.
يازع گفت: يك كارخانه توليد آب بسته بندي ليواني در شلمچه مستقر شده و روزانه 150هزار عدد ليوان آب را در اختيار موكب ها قرار مي دهد تا در ميان زائران توزيع كنند.
وي افزود: روزانه 20 تريلي آب بسته بندي نيز در ميان مواكب توزيع مي كنند و با هماهنگي با ستاد فرمان امام نيز پنج تريلي آب بسته بندي شده را در ميان موكب هاي حسيني توزيع مي كنند.
رييس كميته مشاركت ها و اسكان ستاد اربعين در مرز شلمچه به شناسنامه دار شدن بيشتر موكب هاي مستقر در مسير منتهي به مرز شلمچه اشاره كرد و گفت: براي تعدادي از موكب ها نيز پرونده تشكيل شده و در حال طي كردن مراحله قانوني است.

** استقرار هفت موكب خارجي در مرز شلمچه
يازع به استقرار 6 موكب افغان هاي مقيم ايران و يك موكب كشور كويت در مرز شلمچه اشاره كرد و اظهار داشت: جانمايي استقرار اين مواكب انجام شده و در حال استقرار براي خدمات رساني هستند.
پايانه مرزي شلمچه در 16 كيلومتري غرب خرمشهر و پايانه چذابه در 110 كيلومتري شمال غرب اهواز 2 كانون اصلي تردد زائران اربعين حسيني است.
مرز شلمچه تنها مركز تردد اتباع خارجي براي شركت در آيين اربعين حسيني تعيين شده است.
در اربعين پارسال حدود 430 هزار زائر از مرز چذابه و 650هزار زائر ايراني و اتباع خارجي از طريق مرز شلمچه راهي كربلاي معلي و نجف اشرف شدند.
علاوه بر پايانه چذابه در خوزستان و مهران در استان ايلام ، امسال براي نخستين بار مرز خسروي در استان كرمانشاه نيز براي تردد زائران اربعين حسيني فعال خواهد بود.
3015/6037
خبرنگار: عدنان جواهري ** انتشار دهنده: عبدالحميد راجي