تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴

كرج - ايرنا- برگزاري سه برنامه مهم در هفته پژوهش، اجراي دوره بهداشتي و خود مراقبتي و توجه مديران بر اجراي كيفي طرح ها ي آموزشي موضوع سه خبر كوتاه از آموزش و پرورش البرز است.

به گزارش ايرنا، معاون پژوهش، برنامه ريزي و نيروي انساني اداره كل آموزش و پرورش البرز گفت: پژوهش يكي از نيازهاي اساسي براي رسيدن به پيشرفت و توسعه همه جانبه كشور است كه در عرصه تعليم و تربيت بايد به آن نگاه ويژه اي شود.
حسين رحمانيان خاطر نشان كرد: پژوهش يكي از نيازهاي اساسي يك كشور براي توسعه يافتگي است زيرا قدرت و استقلال هر كشوري بر پژوهش و توليد علم استوار است.
وي با اشاره به اينكه پژوهش يكي از محورهاي مهمي است كه ضامن پيشرفت و توسعة پايدار در هر كشور به شمار مي رود لذا ضرورت دارد دانش آموزان در مدارس با اين بخش مهم آشنايي بيشتري پيدا كنند.
وي تصريح كرد: تحولات كنوني در جهان نشان از گسترش روز افزون اهميت علم و تحقيق دارد به همين دليل حضور دانش آموزان و معلمان بايد در اين عرصه مهم از جمله در استان البرز پررنگ تر شود.
وي اضافه كرد: براي ايجادانگيزه و گسترش روحيه پژوهش گري در بين جامعه هدف برنامه هاي هفته پژوهش در آموزش و پرورش البرز در دو بخش نمايشگاه و آيين تجليل از معلمان و دانش آموزان پژوهشگر برنامه ريزي، تدوين و در حال پيگيري است.
وي تاكيد كرد: در سال گذشته غرفه پژوهش آموزش و پرورش البرز در نمايشگاه استاني پژوهش رتبه برتر را كسب كرد كه اين مهم بيانگر علاقمندي و توجه معلمان و دانش آموزان پژوهشگر در اين عرصه مهم دارد.
*** برگزاري دوره آموزش بهداشت و خود مراقبتي براي دانش آموزان
معاون تربيت بدني و سلامت اداره كل آموزش و پرورش البرز نيز افزود: براي دانش آموزان دختر در مدارس شبانه روزي اين استان دوره هاي آموزشي بهداشت و خود مراقبتي برگزار شد.
فرشيد عليزاده بيان كرد: در بين دانش آموزان بسته هاي بهداشتي رايگان توزيع شد.
وي تصريح كرد: اين دوره آموزشي با هدف ارتقاي سلامت دختران نوجوان در مدارس شبانه روزي البرز در سال تحصيلي 97-96به اجرا درآمد.
وي با بيان اينكه به دانش آموزان در زمينه تغذيه سالم ، بهداشت بلوغ، با رويكرد پيشگيري از بيماري هاي خاص اين دوران آموزش داده شد،ياد آور شد: در بين دانش آموزان 2 مدرسه شبانه روزي دخترانه البرز 300 بسته حاوي ملزومات بهداشتي مورد نياز اين دانش آموزان تهيه و توزيع شد.
وي گفت: اين بسته ها ي بهداشتي در اختيار مدارس شبانه روزي دخترانه شهرستان هاي اشتهارد و طالقان قرار گرفت.
*** مديران مدارس به اجراي كيفي برنامه ها در مدارس توجه كنند
معاون آموزش متوسطه اداره كل آموزش و پرورش البرز گفت : اشراف كامل بر اسناد فرادستي ، آئين نامه ها و دستورالعمل ها و اجراي كيفي طرح ها و برنامه ها در مدارس از مسائل مهمي است كه مديران مدارس بايد به آن توجه خاص داشته باشند.
عباس سلطانيان افزود: چگونگي اجراي طرح هاي مدل تعالي مديريت مدرسه، تدوين تفاهم نامه با مناطق و مدارس دوره اول متوسطه ، همگام با قرآن ، افزايش پوشش تحصصيلي ، جذب بازماندگان از تحصيل ، طرح مدام ، كلاس هاي موضوعي و جشنواره نوجوان خوارزمي و هدايت تحصيلي از برنامه هاي مهمي است كه مديران مدارس بايد به آن نگاه تخصصي داشته باشند.
وي از خوداتكايي در مدارس شبانه روزي، اجراي مطلوب و مديريت بر كلاس هاي تقويتي ، توسعه مهارت هاي كارآفريني ، نظارت و رهبري بر عملكرد دبيران ، غني سازي درس كار و فناوري و هدايت تحصيلي دانش آموزان به عنوان ديگر بخش هاي مهم تقويم اجرايي در مدارس متوسطه در سال تحصيلي 97-96 در مدارس البرز ياد كرد.
وي تشكيل نشست هاي مستمر براي برنامه تعالي مديريت ، پيگيري و ارائه مشاوره لازم به مديران مدارس مجري اين برنامه را در نواحي و مناطق هشت گانه آموزش و پرورش البرز ضروري دانست.
استان البرز حدود 463 هزار دانش آموز دارد.
2819 / خبرنگار: مهين مالمير ** انتشار دهنده: