مهاباد- ايرنا- رئيس اداره حفاظت محيط‌ زيست مياندوآب با بيان اينكه گشت و پايش‌هاي گسترده به صورت مستمر در محدوده زيستگاه‌هاي اين شهرستان انجام مي گيرد، گفت: در 2 روز گذشته بيش از چهار گروه شامل هشت شكارچي متخلف در اين شهرستان دستگير شدند.

عليرضا بقالي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: مأموران يگان حفاظت محيط‌ زيست اين شهرستان در عمليات هاي جداگانه اين هشت شكارچي متخلف را در مناطق تالابي و كوهستاني و سواحل جنوب شرقي پارك درياچه اروميه شناسايي و دستگير كردند.
به گفته وي از متخلفان هفت قبضه اسلحه شكاري، 10 قطعه لاشه اردك سرسبز، يك عدد سر خرگوش، مقاديري فشنگ و ساير آلات و ادوات شكار كشف شد.
بقالي گفت: سه رشته تور، يك حلقه تيوب و چند جفت چكمه از صيادان متخلف در سواحل رودخانه زرينه‌رود كشف و پرونده مربوطه به مقام هاي قضايي ارجاع شد.
وي با تاكيد بر اهميت حفظ گونه‌هاي مختلف حيات‌وحش منطقه، اظهار كرد: زيستگاه‌ها به طور طبيعي در حال نابودي است و تعرض هاي انساني نيز نابودي حيات‌ وحش و زيستگاه هاي آنها را تشديد مي كند.
رئيس اداره حفاظت محيط‌ زيست مياندوآب گفت: وسعت بالاي مناطق و همپوشاني مناطق و زيستگاه‌هاي جانوري با مراكز جمعيتي از مهمترين عوامل در افزايش تخلف هاي شكار و صيد در اين مناطق به شمار مي‌رود.
شهرستان مياندوآب با بيش از 277 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع است.
مهمترين اخبار ايرناي كشور، آذربايجان غربي و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از كانال خبري تلگرام اين رسانه به آدرس irnamahabad@ دريافت كنيد.
9871/3093
** خبرنگار: زين العابدين شيخي ** تنظيم كننده: پيمان پاكزاد ** انتشار: عليرضا فولادي