ارديل - ايرنا - فرماندار بيله سوار مغان از تصويب دريافت بهاي خدمات ترانزيتي از پايانه مرزي اين شهرستان خبر داد.

آرام حليم روز سه شنبه در نشستي با رئيس شوراي شهرستان ، اعضاي شوراي شهر و شهرداري بيله سوار گفت: با موافقت استاندار اردبيل طرح دريافت بهاي خدمات ترانزيتي از پايانه مرزي و گمرك بيله سوار مورد مصوب قرار گرفت كه از اين بابت از هر كاميون ورودي و خروجي 100 هزار ريال دريافت شده و در اختيار مجموعه شهرداري بيله سوار قرار خواهد گرفت.
وي افزود: با توجه به اينكه كارخانه آسفالت در محوطه دانشگاه آزاد واحد بيله سوار هست ،با استعلامات صورت گرفته و با هماهنگي ادارات ، اين كارخانه به سه راه خروسلو منتقل و فعاليت اين كارخانه در اين محل انجام مي شود.
او همچنين با اشاره به اينكه عمر آسفالت در شهرستان بيله سوار كم است اظهار كرد: وجود گمرك و پايانه مرزي و كشاورزي بودن منطقه باعث شده كاميون هاي ترانزيتي و ادوات كشاورزي در اين شهرستان فعاليت بيشتري داشته باشند و اين عامل باعث فرسودگي زود هنگام آسفالت معابر و جاده ها منطقه است.
فرماندار بيله سوار افزود: بزودي طرح بيمه سلامت كه هم اكنون در بيشتر گمركات كشور اجرا مي شود براي اتباع آذري نيز كه از مرز بيله سوار تردد مي كنند، راه اندازي خواهد شد.
به گزارش ايرنا از فرمانداري بيله سوار ، او در زمينه مشكل بدهي ادارات شهرستان به شهرداري بيله سوار گفت: مكاتباتي صورت گرفته و با هماهنگي استانداري اردبيل بدهي هاي ادارات به شهرداري بيله سوار از ادارات كل استان پيگيري خواهد شد.
بيله سوار مغان در شمال اردبيل و در نوار مرزي جمهوري آذربايجان قرار دارد.
روزانه حدود سه هزار مسافري از طريق گمرك مرزي بيله سوار مغان بين 2 كشور ايران و جمهوري آذربايجان تردد مي كنند.
خبرنگار: گيتي طالبي ** انتشار دهنده: عارف شيرزاد
6018/ 1257