بازاريابي شبكهاي (Network Marketing) نوعي شيوهٔ فروش است كه در آن شركتها، محصول ها و كالاهاي خود را بدون تبليغات و بدون واسطه به فروش مي رسانند و مشتريان پس از خريد در صورت تمايل مي توانند محصول هاي شركت را بازاريابي كنند و سود بگيرند.
' محمد مجيري ' روز يكشنبه در گفتگو با خبرنگار ايرنا تصريح كرد: فقط شركت هايي كه مجوز بازاريابي شبكه اي وزارت صنعت را دريافت كرده اند، حق فعاليت و فروش محصولات به صورت بازاريابي شبكه اي را دارند.
وي بيان كرد: اين مجوز از سوي مركز امور اصناف و بازرگانان ايران و زير نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت به شركت هاي بازاريابي شبكه هاي مجاز اعطا مي شود.
معاون امور بازرگاني سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اظهاركرد: فهرست شركت هاي بازاريابي شبكه اي داراي مجوز در پايگاه اينترنتي مركز امور اصناف و بازرگانان ايران آمده كه تعداد آن در زمان حاضر بيش از 20 شركت است.
وي از مردم و بازاريابان خواست تا قبل از هرگونه خريد و يا همكاري با شركت هاي بازاريابي شبكه اي ابتدا از مجوزدار بودن آنها اطمينان حاصل كنند.
مجيري با اشاره به دريافت گزارش هايي از فعاليت هاي شركت هاي بازاريابي شبكه اي بدون مجوز تاكيد كرد: مردم در صورت برخورد با اين قبيل شركت ها، آن را به اداره اصناف و يا شماره تلفن 124 مربوط به ستاد خبري معاونت بازرسي و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت اطلاع دهند.
وي با بيان اينكه شركت هاي بازاريابي شبكه اي داراي مجوز داراي ' نماد اعتماد الكترونيكي ' (enamad) نيز هستند گفت: در پايگاه اينترنتي شركت هاي داراي مجوز بايد نماد اعتماد الكترونيكي درج شده باشد.
مجيري با بيان اينكه تبليغات غير قانوني شركت هاي بازاريابي شبكه اي خارجي توسط پليس فتا قابل پيگيري است، تاكيد كرد: ممكن است كلاهبرداري هايي نيز از طريق شركت هاي بدون مجوز صورت گيرد كه مردم و بازاريابان بايد در اين زمينه هوشيار باشند.
ت/3011 / 2093 ** خبرنگار: آسيه معيني ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲
اصفهان- ايرنا- معاون امور بازرگاني و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: بر اساس آخرين اطلاعات دريافت شده تاكنون هيچ شركت بازاريابي شبكه اي خارجي مجوز فعاليت در داخل كشور را نگرفته اما از سوي برخي افراد سودجو تبليغاتي در اين زمينه انجام شده است.