تهران- ایرنا- معاون فنی و عملیاتی اورژانس تهران گفت: روزانه به طور متوسط هفت هزار تماس با اورژانس تهران گرفته می شود كه از این میان، هزار تماس آن مزاحمان تلفنی هستند.

به گزارش روز جمعه ایرنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، رضا معتمدی افزود: از هفت هزار تماس مردم با اورژانس، حدود یك هزار و 500 تماس منجر به ماموریت اورژانس و 500 ماموریت منجر به انتقال بیماران و مصدومان به مراكز درمانی می شود.
وی در خصوص بهره برداری از ساختمان جدید اورژانس و مركز ارتباطات دیسپچ تهران گفت: ساختمان قبلی مركز اورژانس تهران در خیابان جمهوری بر اساس ارزیابی های شهرداری تهران در مقابل زلزله 5 و نیم ریشتری هم مقاوم نبود و وزیر بهداشت پس از بازدید از آن دستور تكمیل ساختمان جدید را صادر كرد.
معاون فنی و عملیاتی اورژانس تهران گفت: مركز ارتباطات دیسپچ تهران وظیفه پوشش كلانشهر تهران و استان تهران را بر عهده دارد.

**انجام بیش از 100 هزار ماموریت توسط موتورلانس های تهران در 6 ماه گذشته
وی با اشاره به خرید 200 دستگاه موتورلانس (آمبولانس موتوری) اورژانس و توزیع آن در كلانشهر تهران، گفت: این موتورلانس های اورژانس از مردادماه تاكنون بیش از 100 هزار ماموریت انجام داده اند.
معتمدی اضافه كرد: ورود موتورلانس های اورژانس به كلانشهر تهران حداقل دو مزیت بزرگ داشت؛ یكی اینكه موجب كاهش زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیمار و مصدوم شده و از سوی دیگر نیز استهلاك آمبولانس های اورژانس، هزینه ها و مصرف سوخت را كاهش داده است.
به گفته معاون فنی و عملیاتی اورژانس تهران، متوسط رسیدن اورژانس بر بالین بیمار و مصدوم در كلانشهر تهران بین 8 تا 12 دقیقه است و در ساعات مختلف شبانه روز، این زمان متفاوت است.
اجتمام**1193**1055
تنظیم:حسن حیدری**انتشار: زینب كارگر