رشت - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت با اشاره به در پیش بودن یوم الله 22 بهمن گفت: انقلاب شكوهمند اسلامی، ملت ایران را در دنیا عزیز كرد و بركات بسیاری به ارمغان آورد.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت‌الله زین‌العابدین قربانی روز چهارشنبه در گردهمایی ائمه جماعات و هیأت امنای مساجد بخش مركزی شهرستان رشت با تسلیت ایام فاطمیه(س) و تبریك دهه مبارك فجر انقلاب اسلامی اظهار كرد: انقلاب اسلامی به رهبری امام(ره) بركات بسیاری به ارمغان آورده و ملت ما را در دنیا عزیز كرده است.
وی مساجد را پایگاه عشق بندگان به خداوند عنوان كرد و افزود: مساجد به وسیله ائمه جماعات و همكاری هیأت‌های امنا ساماندهی می‌شوند.
امام جمعه رشت با بیان اینكه مسجد از مقدس‌ترین مكان‌ها در روی زمین است، تصریح كرد: زمانی كه انسان به مسجد می‌رود، احساس می‌كند در برابر خداوند است و تلاش می‌كند رذایل را از خود دور كرده و خوبی‌ها را جذب كند.
آیت‌الله قربانی به احترام مردم به مساجد از گذشته تاكنون اشاره كرد و گفت: مشكلات عبادی، دینی و اجتماعی مردم در مسجد برطرف می‌شود.
وی با اشاره به اینكه قرآن كریم می‌فرماید مساجد را با حقایق دین و معارف اسلامی آباد كنید، بیان كرد: ائمه جماعات باید اسوه علم و فضیلت باشند بنابراین مسؤولیت بیان احكام و معارف دین را به عهده دارند.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری بر رعایت بیان بعضی از مسائل در مساجد تأكید كرد و متذكر شد: ولی فقیه در رأس جمهوری اسلامی قرار دارد و دولت و نظام متعلق به مردم است.
آیت‌الله قربانی با قدردانی از همكاری هیأت امنای مساجد با ائمه جماعات خاطرنشان كرد: مسجد جایگاه تبیین حقایق دین است و ائمه جماعات احكام آل‌محمد(ص) را برای مردم بیان می‌كنند.
وی به جایگاه مساجد در عصر كنونی اشاره كرد و یادآور شد: در دنیای امروز وجود مساجد معنا پیدا كرده و شاهد حضور جمعیت زیادی در نمازهای جمعه هستیم.
** مسجد، نماد وحدت است
مدیركل تبلیغات اسلامی گیلان نیز در این جلسه گفت: مساجد همواره نقش محوری برای بیان مطالب و آگاهی بخشیدن به مردم داشته‌اند.
حجت‌الاسلام والمسلمین جمال یاری به آغاز انقلاب اسلامی از مساجد اشاره كرد و افزود: روحانیون و علما محور حركت فرهنگی در مساجد محسوب می‌شوند، ضمن اینكه هیأت امنا بازوان این محور هستند.
وی با تأكید بر حفظ سنگر نفوذناپذیر مساجد بیان كرد: امام(ره) فرمودند مسجد سنگر است و اكنون شاهد هستیم دشمن كوردل به مساجد و حسینیه‌ها حمله‌ور شده است.
مدیركل تبلیغات اسلامی گیلان حمله دشمن به مساجد را نشان‌دهنده شكست ناپذیری و اعتماد مردم به این مكان مقدس دانست و تصریح كرد: مساجد بالاترین نقش تبلیغی، عبادی، سیاسی و اجتماعی را به عهده دارند.
حجت الاسلام یاری همكاری هیأت‌های امنا با ائمه جماعات را سبب رونق فعالیت‌های فرهنگی در مساجد عنوان كرد و گفت: ستاد رسیدگی به امور مساجد به منظور تعامل و تفاهم بین هیأت امنا و ائمه جمعه تشكیل شده و با تدبر و تعقل باید كاستی‌ها را برطرف كنیم.
وی در پایان متذكر شد: مسجد نماد وحدت، حركت‌های تبلیغی، محبت، صمیمیت، عشق و صفا است.
2007 / 7294