ايرنا- اروميه- نمايشگاه نقاشيخط 'هولوگرام' شامگاه چهارشنبه /25 بهمن/ در نگارخانه اروميه گشايش يافت و تا پنجم اسفند سال جاري براي بازديد علاقه مندان داير است.

مسئول برگزاري اين نمايشگاه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: 11 تابلوي نقاشيخط در ابعاد 60 در 60، 60 در 40 و 60 در 90 سانتيمتر در اين نمايشگاه در معرض ديد عموم قرار گرفته است.
نقي بهستاني با اشاره به اينكه آثار اين نمايشگاه در بازه زماني كوتاه خلق شده است، افزود: خط مورد استفاده در اين تابلوها آفريده ذهني، لحظه اي و براساس حس دوره نگارش هنرمند بوده است و اغلب آنها منطبق بر ويژگي هاي خط الفبايي رايج نيست.
وي با اشاره به اينكه به دنبال فاصله گرفتن از فضاي هنر خوشنويسي است، بيان كرد: دستيابي به تكنيكي متفاوت با آنچه 'نقاشيخط' يا 'خط نقاشي' خوانده مي شود را دنبال مي كند و اين نيازمند تلاش و تحقيق بيشتر است.
به گزارش ايرنا نقاشيخط به معناي ساده آن، تركيبي از خوشنويسي و نقاشي است؛ نقاشيخط مخاطب را با تلفيقي از هنر مدرن و سنتي در دنياي امروز آشنا مي كند و هنرمند را در عرصه وسيعي از نوگرايي قرار مي‌دهد تا بتواند با تكنيك‌هاي خلاقانه‌اي كه در اين مسير تجربه مي‌كند به نو آوري و شكل‌گيري اين شيوه بپردازد و حتي اين شيوه را با رعايت فرم و مفهوم عيني با سبك‌هاي انتزاعي سوق دهد.
نقي جعفرزاده بهستاني متولد 1369 در اروميه بوده و كارشناس شيمي محض است؛ وي عضو انجمن خوشنويسان ايران بوده و داراي مدرك فوق ممتاز خوشنويسي است.
وي پيش از اين نمايشگاه انفرادي نقاشي خط با عنوان 'تلاطم رنگ' را در سال 1395برگزار كرده و در نمايشگاه هاي گروهي 'مهماني تنهايي ها'، 'سيل اشك'، 'خاطره ي خيال او' و نمايشگاه خيريه ي خانه كودك در چند سال گذشته شركت كرده است.
آثار بهستاني همچنين در سال 2017 در نمايشگاه هاي DOMINATION و PULSATION آمريكا به نمايش درآمده است.
كسب رتبه اول بيست و پنجمين دوره مسابقات فرهنگي هنري ' يادواره رسول رحمت' هرمزگان در سال 1386 در كارنامه هنري وي به چشم مي خورد.
نمايشگاه نقاشيخط 'هولوگرام' از 25 بهمن تا 5 اسفند سال جاري بجز روزهاي دوشنبه از ساعت 10 تا 13 و 17 تا 20 در اروميه، خيابان شهيد اميني، جنب استانداري، نگارخانه اروميه براي بازديد علاقه مندان داير است.
7129/2093
**خبر: توحيد محمودپور ** انتشار: صابر چهرقاني