یزد- ایرنا- معاون وزیر كشور و رئیس سازمان ثبت احوال به فعالیت گسترده پایگاه اطلاعات جمعیت این سازمان اشاره كرد و گفت: مردم در 200 هزار نقطه كشور، 6 هزار استعلام درهر ثانیه از این پایگاه دریافت می كنند.

به گزارش ایرنا 'حمید درخشان‌نیا' روز دوشنبه در آیین تكریم و معارفه مدیران پیشین و جدید ثبت احوال استان یزد به تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری این پایگاه اشاره و گفت: اطلاعات هویتی تمام ایرانیان از سال 1297 تاكنون به صورت الكترونیكی در این سامانه نگهداری می‌شود.
وی اظهار كرد: این پایگاه به بیش از 120 اداره، وزارتخانه و نهاد عمومی و خصوصی نیز بصورت برخط و آنلاین متصل است و خدمات هویتی به آنها ارائه می دهد.
رئیس سازمان ثبت احوال ادامه داد: جایگاه ثبت احوال امروزه از اهمیت بالایی برخوردار است، تمام خدمات به صورت الكترونیكی انجام می شود و این سازمان مهمترین ارگان برای تحقق دولت الكترونیك است.
وی افزود: در آینده نزدیك با به روز رسانی و توسعه پایگاه اطلاعاتی جمعیتی كشور، ثبت نشانی اشخاص، كدپستی و لینك شدن آن با كد ملی، اطلاعات افراد از لحاظ سببی و نسبی تكمیل می شود و بدین ترتیب اطلاعات آمار مهاجرت و جمعیت كشور به صورت دقیق در اختیار مسوولان قرار می گیرد.
درخشان نیا اضافه كرد: پایگاه اطلاعاتی جمعیت سازمان ثبت احوال، رصد دقیق وقایع حیاتی را انجام می دهد و آمار و اطلاعات ارائه شده در این پایگاه مبنای تصمیمات صحیح تصمیم سازان كشور است.
درخشان نیا بر تكریم ارباب رجوع و تعامل با سایر مسئولان در ادارات سازمان ثبت احوال تاكید و یادآور شد: باید اخلاق مداری را سرلوحه كار خود قرار دهیم.
در این مراسم از خدمات سید محمد طباطبایی، مدیر كل پیشین اداره كل ثبت احوال استان یزد قدردانی و محمد علی مكرمی به عنوان مدیركل جدید این اداره معرفی شد.
بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی ثبت احوال یزد، یك میلیون و 138 هزار نفر در این استان ساكن هستند.
2088/ 6197