تاکید امام جمعه یزد بر ایجاد بانک اطلاعات از منابع انسانی در ثبت احوال

یزد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد بر لزوم ایجاد بانک اطلاعاتی قوی از منابع انسانی استان‌ها در ثبت احوال تاکید کرد و گفت: از طریق این بانک می‌توان برای کادرسازی و به کارگیری ظرفیت‌ها اقدام کرد.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دفتر امام جمعه یزد، آیت الله " محمدرضا ناصری " در دیدار رییس سازمان ثبت اسناد کشور افزود: در کل کشور و استان‌ها از نبود اطلاعات جامع در مورد ظرفیت‌های افراد رنج می‌بریم و امید است این مهم بتواند در زیر مجموعه یکی از دستگاه‌ها به درستی انجام شود.

وی با قدردانی از تلاش‌هایی که تاکنون در استان در ثبت احول انجام شده ادامه داد: اگر بانک اطلاعاتی صحیح و دقیق وجود داشته باشد، می‌توان اقدامات بزرگی انجام داد و در این راستا لازم است داده‌های درست جمع آوری شود.

امام جمعه یزد با بیان اینکه آمارها باید استانی باشد تا در صورت لزوم مورد استفاده قرار گیرد، افزود: در بسیاری از موارد در استان‌ها از ظرفیت نیروها غافل شده‌ایم و ایجاد بانک اطلاعاتی جامع و کامل از این ظرفیت‌ها در مواقع لزوم ضروری است.

ناصری بر لزوم معرفی شهدا در ادارات ثبت احوال تاکید کرد و گفت: اداره ثبت احوال با معرفی شهدای شاخص استان به خانواده‌ها علاوه بر اینکه آن‌ها را با یک شهید پیوند می‌زند می‌توانند والدین را جهت انتخاب اسم شهید برای فرزند خود ترغیب کند و این کار در معرفی شهدا به عنوان الگو و انتخاب اسم خوب اثرگذار است.

تلاش برای الکترونیکی شدن خدمات در ثبت احوال

همچنین رییس سازمان ثبت احوال کشور با تاکید بر اینکه این سازمان به سمت الکترونیکی شدن پیش می‌رود گفت: تمام مقدمات اجرای این طرح در استان یزد فراهم شده و امور به تدریج در حال الکترونیکی شدن است.

" هاشم کارگر " با بیان اینکه شناسنامه‌های قدیمی تعویض می شود، افزود: با این اقدام اتقان اطلاعات هویتی افراد قطعی می‌شود و جعل آن تقریبا غیرممکن می‌شود.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha