بجنورد- ایرنا- مسئول دبیرخانه كانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: بر اساس ارزیابی های انجام شده، حدود 30 درصد از كانون های فرهنگی و هنری مساجد این استان نیمه فعال بوده و فعالیت مناسبی ندارد.

به گزارش ایرنا، هاشم شیرازیان سه شنبه در نشست خبری اظهار كرد: قرار است كانون های غیرفعال و آنان كه فعالیت ضعیف دارند، از گردونه حمایت ها خارج شوند.
وی افزود: به كانون های غیرفعال فرصت داده شده تا در نیمه اول سال آتی، كیفت فعالیت های خود را ارتقا دهند در غیر این صورت مجوز فعالیت این كانون ها باطل می شود.
شیرازیان در بخش دیگر سخنان خود به اهداف در زمینه توسعه و افزایش كانون های فرهنگی در مساجد گفت: بر اساس اهداف برنامه ششم توسعه، تمام مساجد در نقاط شهری و در روستاهای بالای یكهزار خانوار جمعیت باید دارای كانون فرهنگی و هنری باشند.
وی با بیان اینكه اكنون 220 كانون در نقاط روستایی و 142 كانون در نقاط شهری دایر است خاطرنشان كرد: اكنون یكهزار و 65 باب مسجد در استان وجود دارد كه 873 باب مسجد در روستاها و مابقی در نقاط شهری است و 20 باب از مساجد استان مربوط به مساجد اهل تسنن است.
مسئول دبیرخانه كانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی افزود: اكنون 362 كانون فرهنگی و هنری در مساجد خراسان شمالی فعال است و 210 كتابخانه باز و مخزن دار در كانون ها دایر است.
وی با بیان اینكه قبل از تاسیس خراسان شمالی 12 باب كانون فرهنگی و هنری در مساجد فعال بود گفت: اكنون شمار كانون ها در استان به 362 كانون رسیده است.
مسئول دبیرخانه كانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی خاطرنشان كرد: بر اساس اهداف برنامه پنجم، باید در 25 درصد از مساجد، كانون فرهنگی و هنری راه اندازی شود و اكنون 25 درصد بیشتر از اهداف، عمل شده است.
7185/6042/