يزد - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد گفت: حل مشكلات معيشتي مردم در طول سال و در آستانه نوروز بايد مورد توجه جدي مسوولان جامعه اسلامي قرار گيرد.

به گزارش ايرنا ، آيت الله محمدرضا ناصري در خطبه‌هاي نمازجمعه امروز شهر يزد افزود: رسيدگي به نيازها و مشكلات اقتصادي مردم و اقشار آسيب پذير جامعه بايد محور برنامه ها و فعاليت مسوولان امر در آستانه سال جديد باشد.
وي در ادامه به اقتصاد مقاومتي و اهميت آن اشاره و خاطر نشان نمود: تحقق اقتصاد مقاومتي مورد تاكيد مقام معظم رهبري در گرو اقدام جدي مسوولان و توجه و رسيدگي به تمام اقشار ضعيف جامعه است .
امام جمعه يزد تصريح كرد: ايران اسلامي داراي توانمندي ‌هاي بسيار خوب داخلي است كه بايد مسوولان از آنها براي رفع وابستگي ها و كمك به توسعه كشور و حل مشكلات، استفاده درست داشته باشند.
ناصري همچنين به اهميت ترويج خودباوري در جامعه با فعاليت هاي فرهنگي ، آموزشي و تبليغي اشاره و تقويت آن را به عنوان يك وظيفه مهم براي تحقق اقتصاد مقاومتي لازم ذكر كرد.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد با اشاره به اينكه استكبار جهاني در فكر ضربه زدن به فرهنگ اصيل ديني جامعه و ترويج فساد در بين مردم و جوانان است بر هوشياري مسوولان و خانواده ها تاكيد كرد.
ناصري يزدي ، رعايت حجاب و عفاف را در جامعه بسيار ضروري ذكر كرد و تصريح نمود: افراد بدحجاب و بي عفافي كه در جامعه حضور پيدا مي‌كنند هم براي خودشان مشكل ساز هستند و هم فساد را در جامعه ترويج و زمينه گناه را فراهم مي‌كنند.
وي از متوليان امور فرهنگي ، پيشگيري از آسيب ها و ناهنجاري ها را در جامعه و بين جوانان خواستار شد و افزود: كوتاهي و بي توجهي به موضوع حجاب و عفاف به هيچ وجه در جامعه اسلامي پذيرفته نيست .
ناصري افزود: اقشار مختلف مردم و مسوولان بايد به اين مهم توجه داشته باشند كه برنامه‌ها، جشن‌ها و مراسم هايي كه در آستانه سال نو و نوروز برگزار مي‌شود به جايگاه برجسته و شناخته‌شده معنوي استان آسيب نزند.
امام‌جمعه يزد همچنين از مسوولان و مردم ، رعايت حفظ دارالعباده بودن يزد در طول سال و نوروز امسال را با انجام برنامه هاي معنوي و صحيح خواستار شد.
ناصري يزدي با اشاره به سفر وزير خارجه فرانسه به ايران و سخنان تهديد آميز او قبل از اين سفر تصريح كرد: برخورد قاطع مسولان ما با اين فرد قطعا اقدامي به‌ جاست و بايد بدانند ملت و نظام الهي ما هرگز اجازه دخالت بيگانگان در امور كشور را نمي دهد.
وي همچنين سالگرد تاسيس بنياد شهيد و امور ايثارگران را تبريك گفت و به تفصيل در فضائل و مناقب حضرت فاطمه زهرا (س) و ميلاد فرخنده حضرت امام خميني (ره) و روز مادر و زن سخنراني كرد.
7536/ 6197