همدان- ايرنا- فرمانده انتظامي ملاير با بيان اينكه نگاه نيروي انتظامي به چهارشنبه آخر سال، اجتماعي است، گفت: شهروندان براي داشتن چهارشنبه آخر سالي ايمن و لحظه هايي خوش با پليس همراهي و مشاركت كنند.

به گزارش ايرنا، سرهنگ داود علي بخشي روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا با تاكيد بر اينكه شهروندان بايد به توصيه هاي پيشگيرانه پليس توجه كنند، اظهار كرد: پليس همانند سال هاي گذشته با برهم زنندگان نظم و امنيت و كساني كه رفتارهاي ناپسند و خطر آفرين انجام مي دهند، برخورد قاطع مي كند.
وي با بيان اينكه پليس با هرگونه اخلال در نظم و امنيت عمومي و ايجاد سد معبر در چهارشنبه آخر سال برخورد جدي دارد، افزود: خط قرمز پليس در اين روز، هرگونه تعرض به حقوق اجتماعي افراد، سلب آسايش عمومي و وارد كردن خسارت به اموال عمومي و بيت المال است.
وي تاكيد كرد: تمامي تميهدات براي برقراري نظم و امنيت در مراسم چهارشنبه آخر سال در اين شهرستان انديشيده شده و از مردم انتظار داريم براي كاهش خطرها و حوادث احتمالي چهارشنبه آخر سال نهايت همكاري و مشاركت را با پليس به عمل آورند.
سرهنگ علي بخشي خواستار همكاري مجدانه دستگاه هاي اجرايي ملاير با نيروي انتظامي شد و افزود: از همه دستگاه ها و نهادهاي اجرايي شهرستان خواسته شده همزمان با چهارشنبه آخر سال و ايام تعطيلات به منظور جلوگيري از خطرهاي احتمالي و حوادث، به صورت كشيك در دستگاه هاي مربوطه خود حضور داشته باشند.
وي با تاكيد بر محله محوري در چهارشنبه آخر سال از والدين درخواست كرد: والدين در مراسم چهارشنبه آخر سال بايد در كنار فرزندان خود حضور داشته باشند و با نظارت و كنترل دقيق از بروز هرگونه حوادث تلخ و ناگوار پيشگيري كنند.
فرمانده انتظامي ملاير با بيان اينكه قانون شكني و ايجاد مزاحمت براي مردم در هيچ فرهنگ و آئيني پذيرفته نيست، افزود: پليس 110 در اين ايام بويژه چهارشنبه آخر سال آماده دريافت گزارش هاي مردمي است.
سرهنگ علي بخشي ادامه داد: طبق ماده 618 مجازات اسلامي هر فردي با هياهو، جنجال و حركت هاي غيرمتعارف يا تعرض به افراد، موجب اخلال در نظم و آرامش عمومي شود و مردم را از كسب و كار باز دارد، به حبس از سه ماه تا يك سال و تا 74 ضربه شلاق محكوم مي شود.
وي با تاكيد بر اينكه پليس همواره در اين ايام همراه و در كنار مردم است، گفت: هدف پليس ايجاد نظم و امنيت براي مردم بويژه در ايام پاياني سال است كه در اين راستا در ايام نوروز گشت ها و نظارت هاي پليس تشديد مي شود.
سرهنگ علي بخشي افزود: در طرح نوروزي نيروي انتظامي ملاير، چهار كيوسك نوروزي پليس در سه ورودي اصلي ملاير و يك كيوسك پليس در شهر جوكار مستقر مي شود.
وي ادامه داد: برنامه ريزي هاي لازم براي چهارشنبه آخر سال و همچنين تدابير ترافيكي براي پنجشنبه آخر سال و 13 فروردين ماه انجام شده و با استقرار نيروهاي پليس در مكان هاي مختلف شهر، امنيت و آرامش در ايام تعطيلات برقرار و خدمات دهي به مردم انجام مي شود.
گشت هاي نوروزي پليس در سه مرحله پيش از نوروز، حين نوروز و پس از نوروز به صورت شبانه روزي در شهرستان ملاير فعال است.
ملاير در 75 كيلومتري جنوب شهر همدان مركز استان در غرب كشور واقع شده است.
7528/2090