سنندج - ايرنا - فرماندار سقز با بيان اينكه از انتقاد سازنده اهالي رسانه استقبال مي كنم، گفت: نقد منصفانه و سازنده رسانه ها اگر براساس واقعيت ها باشد به توسعه همه جانبه كمك مي كند.

به گزارش ايرنا، علي اكبر ورمقاني عصر شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار كرد: مديراني كه از رسانه ها و خبرنگاران شكايت مي كنند اصحاب رسانه را بدرستي درك نكرده و به نقش آنان در فرايند توسعه آگاهي ندارند.
وي با بيان اينكه درك اصحاب رسانه در يك برآيند كلي مثبت و مفيد است، افزود: شكايت از خبرنگاران خط قرمز دولت تدبير و اميد است و در طول سه سال و نيم خدمت خود در شهرستان سقز به عنوان نماينده دولت از هيچ رسانه و خبرنگاري شكايت نكردم.
ورمقاني تاكيد كرد: در طول دوران خدمت و مديريت خود در 28 سال گذشته هميشه با اصحاب رسانه و مطبوعات ارتباط خوبي داشته ام و جايگاه اين قشر را درك كرده ام.
وي با بيان اينكه از انتقادات سازنده رسانه ها و خبرنگاران نگران نيستم، يادآور شد: ارائه نقدهاي سازنده، تحليل و تفسيرهاي حقيقي و مبني بر واقعيت خبرنگاران براي توسعه شهرستان سقز رهگشا است.
فرماندار سقز با اشاره به اينكه خبرنگاران براي تاثير گذاري بيشتر بايد منتقدان منصفي باشند، ادامه داد: همراهي مسئولان با اصحاب رسانه و نقد سازنده خبرنگاران باعث تسريع در توسعه شهرستان مي شود.
وي با اعلام اينكه فعاليت رسانه ها در دولت تدبير و اميد روند چشمگيري در شهرستان سقز داشته است، اضافه كرد: خبرنگاري، حرفه اي سخت است ولي اهالي اين حرفه با عشق و علاقه خدمت به مردم و اعتقاد به نقش خود در روند توسعه قلم مي زنند.
ورمقاني با عنوان اينكه اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان بايد با اهالي رسانه و مطبوعات شهرستان نشست هايي داشته باشد و مشكلات آنان را پيگيري كند، گفت: مديريت فرهنگ و ارشاد اسلامي كردستان، اعتقاد راسخ به رسانه و خبرنگاران دارد.
وي در پاسخ به سوالي در خصوص ضرورت تكريم ارباب رجوع افزود: نبايد ترافيك كاري ادارات باعث برخورد نامناسب مسئولان و كاركنان با شهروندان شود زيرا تكريم ارباب رجوع براي صيانت از سلامت اداري، خدمات رساني برتر و كيفي، جلب اعتماد مردم و حفظ حقوق شهروندي ضروري است.
فرماندار سقز در پاسخ به سوال خبرنگاري در خصوص زمان بازگشايي بازارچه سيف اظهار كرد: شهريور سال آينده اين بازارچه بازگشايي مي شود كه اكنون 50 ميليارد ريال براي آماده سازي زيرساخت هاي آن تامين شده است.
ورمقاني در ارتباط با ضرورت افتتاح سد چراغ ويس نيز يادآور شد: مراحل آبگيري اين سد انجام و در صورت افتتاح سد شهيد صالحيان (چراغ ويس)، سد شهيد كاظمي به عنوان پدافند غيرعامل براي شهرستان سقز حفظ مي شود.
در اين نشست صميمي خبرنگاران و اهالي رسانه شهرستان سقز خواستار بالا رفتن سعه صدر و آستانه تحمل و انتقاد پذيري مسئولان، توجه به فرهنگ جوابيه به جاي شكايت، تشديد نظارت بر بازار و عملكرد ادارات، توجه به ظرفيت هاي گردشگري و فعال كردن آنها، ضرورت تغيير، تحول و پويايي در سيستم مديريتي، تعيين مكاني براي ايجاد نمايشگاه دائمي، تسريع در اتمام هتل ورزش، بيمارستان و حمايت بخش خصوصي از تيم دسته سومي فوتبال تربيت سقز شدند.
شهرستان سقز با 226 هزار نفر جمعيت در 190 كيلومتري شمال غربي سنندج واقع شده است.
7249/9102