۱۶ مرداد ۱۳۹۹، ۲۳:۴۴
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 83899038
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار سقز: رسانه‌ها در بحث کرونا عملکرد خوبی داشتند

سنندج - ایرنا - فرماندار ویژه سقز گفت: رسانه‌ها و خبرنگاران سقزی امسال، بویژه در مدیریت بحران کرونا همچنین اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم عملکرد خوب و بی‌نظیری داستند.

کامیل کریمیان عصر پنجشنبه در آیین گرامیداشت روز خبرنگار، از تلاش و زحمات اهالی رسانه در یکسال گذشته قدردانی کرد و اظهار داشت: خبرنگاران در ایام کرونا بدون چشم داشتی در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به شهروندان، جهادی عمل کردند.

وی با بیان اینکه فرهنگ خبر و خبرنگاری در سقز به نحوی ایجاد شده که اصحاب رسانه در مصلحت مردم قلم به دست گرفته‌اند، افزود: این رویه مهم به جوهر خبرنگاری و نحوه ارایه مطالبه مردم کمک شایانی می‌کند.

کریمیان با بیان اینکه استاندار کردستان بر تسریع اتمام فرودگاه سقز تاکید داشته و نقش جدی برای تحقق این مطالبه مردم دارند، یادآور شد: بخش زیادی از فرودگاه (ترمینال، ساختمان پلیس، محوطه سازی، تاسیسات، خاکبرداری و جاده جایگزین) تمام یا در حال اتمام است و تلاش دولت بر این است که فرودگاه سقز در سال ۹۹ به بهره‌برداری برسد.

وی به ظرفیت ها و پتانسیل توسعه سقز در حوزه ورزشی اشاره کرد و گفت: اتمام سالن سرپوشیده و چمن مصنوعی صاحب، ایرانخواه و هتل ورزش سقز باعث افزایش سرانه اماکن ورزشی بالاتر از میانگین کشوری و استانی می‌شود.

فرماندار ویژه سقز به تخلفات و یکسری گران فروشی و کم فروشی در سطح بازار اشاره کرد و افزود: کسانی هستند با سواستفاده از شرایط، اقدام به گران فروشی و کم فروشی می‌کنند، این رویه با تقویت و تشدید بازرسی اداره صنعت، معدن و تجارت کمتر خواهد شد.

مسوول نمایندگی خانه مطبوعات سقز نیز در این نشست اظهار داشت: رسانه ها رکن چهارم دمکراسی و ارتباطات زیربنای توسعه است لذا توجه به توسعه دانایی محور امری ضروری است.

فردین مصطفایی با بیان اینکه ۲۱ نفر از خبرنگاران در سقز عضو خانه مطبوعات و ۶ نفر در نوبت عضویت هستند، اضافه کرد: برای بروز رسانی و اطلاع از آخرین تکنیک‌های روزنامه نگاری و خبرنگاری، چند سمینار و همایش در طول یکسال گذشته برای خبرنگاران و اصحاب رسانه سقز برگزار شده است.

وی به طرح شکایات و اعمال فشار بر خبرنگاران از سوی برخی مدیران اشاره کرد و گفت: لازم است این رویه اصلاح و پایان داده شود.

فعال رسانه‌ای نیز در این نشست با اشاره به اهمیت مدیریت رسانه بدلیل تغییرات محیطی، خواستار تدوین استراتژی های مناسب جهت رسانه داری و روزنامه داری شد.

ابراهیم محمدحسینی اضافه کرد: ضروری است که خبرنگاران مطالب بیشتری به ویژه در بحث گزارش نویسی توسعه و پیگیرانه تولید کنند.

وی با اشاره به برخورداری خبرنگاران سایر شهرستان‌ها و مراکز استان از مسکن، خواستار تلاش مدیران دولت در شهرستان برای بهره مندی اهالی رسانه از مسکن شد.

محمدحسینی تلاش اصحاب رسانه در ایام کرونا را ستود و یادآور شد: بدون خبرنگاران در بحث اطلاع رسانی کرونا، این بحران در سقز کنترل نمی شد و فروکش نمی‌کرد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان پس از سنندج است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha