اصفهان- ایرنا- مدیر اجرایی كارخانه پلی اكریل اصفهان از راه اندازی خط تولید یارن پلی استر این كارخانه پس از پنج سال توقف خبر داد.

محسن رجایی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این بخش دارای چهار دستگاه ماشین تولید نخ پلی استر است كه در زمان حاضر سه دستگاه با ظرفیت تولید 14 هزار تُن محصول در سال در خط تولید قرار دارد.
وی اضافه كرد: ماشین چهارم نیز با تعویض برخی قطعات و تعمیرات صورت گرفته در آینده نزدیك وارد چرخه تولید می شود و ظرفیت محصولات تولیدی این بخش به بیش از 18 هزار تُن در سال خواهد رسید.
وی با بیان اینكه ماده اولیه بخش پلی استر ( پارازایلن) در زمان حاضر از پتروشیمی اصفهان تامین می شود، گفت: خط دوم بخش تولیدی الیاف اكریلیك كارخانه نیز در زمان حاضر فعال است و تولید آن استمرار دارد.
رجایی خاطرنشان كرد: بخش پلی استر كارخانه پلی اكریل در مجموع دارای پنج ماشین تولید بود كه یكی از آنها در سال های گذشته با 2 ماشین جدید تولید الیاف پلی استر جایگزین شد.
به گزارش ایرنا، بخش تولید الیاف ' استیپل پلی استر ' و خط دوم اكریلیك پلی اكریل سال گذشته راه اندازی شد.
الیاف اكریلیك یكی از تولیدهای منحصر به فرد كارخانه پلی اكریل اصفهان است كه ماده اولیه خط تولید آن، اكریلو نیتریل (AN) است.
شركت پلی اكریل با حدود 40 سال سابقه و حدود 2 هزار كارگر و كارمند در سال های گذشته دچار مشكل مالی شد و سال 95 از فعالیت و تولید بازماند و كارگرانش در 6 ماه نخست سال گذشته زیر پوشش بیمه بیكاری قرارگرفتند.
مشكلات كارخانه پلی اكریل در سال های گذشته این واحد تولیدی را به یكی از كانون های بحران كارگری در استان اصفهان بدل كرد.
با پیگیری وزارتخانه های ' صنعت، معدن و تجارت' و ' تعاون، كار و رفاه اجتماعی '، مدیریت استان اصفهان، نمایندگان مجلس، بخش خصوصی و مدیران پلی اكریل 200 میلیارد ریال از سوی دولت در سال 95 برای كمك به پلی اكریل و پارسال نیز 200 میلیارد ریال دیگر از سوی دولت به شكل تنخواه به این كارخانه پرداخت شد.
مهمترین تولیدات شركت پلی اكریل ایران، الیاف اكریلیك و نخ و الیاف پُلی اِستر است و تولیدات آن به عنوان مواد اولیه در شركت های نساجی و تولید فرش مورد استفاده قرار می گیرد.
این كارخانه در كیلومتر 45 جاده اصفهان - مباركه قرار دارد.
ت/3011/ 6022