یزد - ایرنا - امامان جمعه شهرهای بهاباد، خاتم ، ابركوه و مهریز با قدردانی از حضور گسترده مردم این مناطق در راهپیمایی روز جهانی قدس بر تداوم مبارزه مسلمانان با اسكتبار جهانی و رژیم صهیونیستی تاكید كردند.

همچنین همزمان با آخرین جمعه ماه رمضان قشرهای مختلف مردم شهرستان های بهاباد، خاتم، ابركوه و مهریز با شركت در راهپیمایی روز جهانی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین، خشم و نفرت خود را نسبت به اسكتبار جهانی و رژیم صهیونیستی اعلام كردند.
** بهاباد
امام جمعه بهاباد از حضور گسترده مردم همیشه در صحنه و ولایی این شهرستان در راهپیمایی روز جهانی قدس تشكركرد و گفت: روز قدس یادگار ارزشمند و گران بهای امام راحل است .
حجت الاسلام علی اكبر ابراهیمی بشكانی در خطبه های نماز جمعه این هفته بهاباد با تشكر از حضور گسترده مردم روزه دار در راهپیمایی و با محكوم كردن جنایت های رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی فلسطین اظهار كرد : به فرموده مقام معظم رهبری ان شاء الله تا 25 سال دیگر اسرائیل از صحنه روزگار محو خواهد شد.
خطیب جمعه بهاباد گفت: سرزمین فلسطین، محل ظهور، موطن و مزار حضرت موسی(ع) ، زادگاه و مزار حضرت عیسی و نخستین قبله گاه مسلمانان است، همواره كانون توجه و احترام مذاهب بزرگ دنیا و همه ملل جهان بوده و است و آرمان آزادی قدس با پیروزی انقلاب اسلامی امكان پذیر است .
وی با بیان اینكه روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام و روز حكومت اسلامی است افزود: باید به ابرقدرتها فهماند كه دیگر آنها نمی توانند در ممالك اسلامی پیشروی كنند.
خطیب جمعه بهاباد اظهار كرد: صهیونیسم بخشی از یهود است كه گروهی تندرو و نژادپرست از جامعه یهودی ها هستند، این غده سرطانی تا محو نشود اسلام آرامش نخواهد داشت و این یك حقیقت است.
بشكانی تصریح كرد: امام خمینی(ره) هنگام تبعید همچنان بر اهمیت مسأله قدس و فلسطین تأكید داشتند و فلسطین را پاره تن اسلام و مسلمانان می دانستند و با شیطانی خواندن تشكیل رژیم غاصب صهیونیستی در اراضی فلسطینی، این رژیم را غده سرطانی خواندند كه باید به هر ترتیب ممكن برداشته شود و در این راه گام بسیار مهمی برداشتند.
وی ادامه داد: امام خمینی(ره) چه در مبارزه علیه رژیم شاه و چه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران همواره فلسطین را در كانون توجه خود قرار داده و حتی برای یك لحظه هم فراموش نكردند.
همچنین مراسم با شكوه راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با سراسر ایران اسلامی در بهاباد برگزارشد.
امروز مردم مومن و روزه دار بهاباد لبیك گویان به فرمان بنیانگذار كبیر انقلاب اسلامی ندای آزادی قدس را سر دادند و همگام با ملت های آزاده و آزادیخواه جهان به یاری ملت مظلوم فلسطین آمدند.
راهپیمایی روز جهانی قدس در بهاباد از مقابل مسجد انقلاب شروع شد و مردم با طی مسیر از خیابان امام خمینی(ره) در مسجد جامع حضور یافتند.
راهپیمایان در حالی كه پیشاپیش آنها امام جمعه ، فرماندار و مسئولان و اقشار مختلف مردم و خانواده های شاهد حضور داشتند یكصدا فریاد نابودی اسرائیل را سر دادند .
9877/ 2047/
** خاتم
امام جمعه هرات مركز شهرستان خاتم با بیان اینكه ضربه ای كه امروز به كشورهای اسلامی وارد شد، ناشی از تفرقه و جدایی میان آنهاست، گفت: مسلمانان باید وحدت و یكپارچگی خود را حفط كنند تا از آسیب دشمنان اسلام محفوظ باشند.
حجت الاسلام محمد علی جعفری افزود: هدف صهونیست ها این است، دنیا را تحت سلطه خود در آوردند و بر همه مردم حكومت كنند و فرهنگ غرب را گسترش دهند.
وی خاطرنشان كرد: نامگذای آخرین جمعه ماه مبارك رمضان به نام روز قدس توسط امام راحل موجب شد تا امروز همه مسلمانان در این روز علیه صهیونیست ها به پا خیزند.
وی اظهار كرد: دشمن امروز قصد دارد، با فشار اقتصادی و روانی و طرح های پیچیده با كمك منافقین چهره نظام را در جامعه مخدوش كند.
همچنین مردم شهید پرور هرات، مروست و چاهك با شركت در راهپیمایی روز جهانی قدس در حمایت از مردم مظلوم فلسطین شعار مرگ بر آمریكا و مرگ بر اسرائیل سر دادند.
7534/ 2047/
** مهریز
امام جمعه مهریز گفت: شعار مرگ بر اسرائیل غاصب و مرگ بر آمریكا شعار راهبردی ملت ایران است و تا نابودی دشمنان و غده سرطانی صهیونیست ها در منطقه ادامه دارد.
حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی در خطبه های نماز جمعه امروز شهر مهریز افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری ، روز قدس یكی از برجسته ترین یادگارهای امام عزیز است و نشان دلبستگی انقلاب اسلامی و ملت ما به ماجرای قدس شریف و فلسطین است.
وی ادامه داد: روز قدس فقط روز فلسطین نیست بلكه روز امت اسلامی است و روز فریاد رسای مسلمانان علیه سرطان كشنده صهیونیست هاست كه با دست متجاوز قدرت های استكباری به جان امت اسلامی افتادند.
خطیب جمعه مهریز بیان كرد: روز قدس روز فریاد علیه مدعیان حقوق بشر و روز نشان دادن چهره واقعی حامیان اسرائیل به ویژه آمریكاست ، هر چند دولت ترامپ در آمریكا تصور می كند كه با حمایت از خشونت و استفاده از ابزار تهدید و تطمیع سران فاسد كشورهای عربی می تواند آرمان فلسطین را محو كند.
محی الدینی افزود: اما این اقدام های احمقانه نتیجه ای جز تقویت مقاومت در پی نخواهد داشت و امروز برخی كشورهای عربی از جمله عربستان نیز به صورت رسمی به روند خیانت به آرمان فلسطین پیوسته اند.
امام جمعه مهریز اظهار كرد: دولت آمریكا از اولین سال های تشكیل غده سرطانی اسرائیل در عین حمایت همه جانبه از آن تلاش كرد با شیوه های مختلف فلسطینیان را به دادن امتیازهای مختلف به صهیونیست ها ترغیب كند.
محی الدینی بیان كرد: یكی از این شیوه ها ، ایجاد مذاكره سازش است و آمریكا هر بار در ظاهر برخی كشورهای عربی و برخی سران سازش كار فلسطین را با یهودیان صهیونیست كنار یك میز نشاند اما در عمل به تعهدات خود عمل نكرد و با حمایت نظامی و تسلیحاتی از اسرائیل حمایت می كند.
7541/ 2047
** ابركوه
امام جمعه ابركوه با اشاره به روز جهانی قدس تاكید كرد: امروز ملت ایران و جهان اسلام به ویژه مردم انقلابی این شهرستان برای نهضت مقاومت فلسطین و حمایت از قدس شریف سنگ تمام گذاشتید و پیام ضرورت مقاومت در برابر رژیم اشغالگر قدس را به گوش جهانیان رساندند .
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امروز در خطبه نماز جمعه این هفته ابركوه افزود: ملت با فریاد علیه آمریكا و اسرائیل ناقوس مرگ سران شرك كفر جهانی را به صدا در آوردند و به توصیه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری به تقابل مستضعفین یا مستكبرین جلوه ای عملی بخشیدید .
وی اظهار كرد: ملت مبارز فلسطین امروز به این نتیجه رسیده است كه جریان سازش با یهود عنود اسرائیلی نه تنها راه حل مساله فلسطین نیست بلكه راهكار تقویت جبهه دشمن است و تنها راه به زانو در آوردن اسرائیل مقاومت و مبارزه است .
حسینی ادامه داد: امروز كه ترامپ ، جسورانه سفارت و شیطان خانه خود را به قدس منتقل كرد ، اسرائیل احساس پشت و پناه جهت نهایی سازی اشغال قدس می كند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی ابركوه اضافه كرد: در حالیكه تنها كشورهای گواتمالا و پاراگوئه او را همراهی كردند دیگر هیچ كشوری حاضر به انتقال سفارت خود به قدس نشد و این نشانه تنهایی و شكست سیاسی آمریكا در این دسیسه است .
وی یادآورشد : راهپیمایی روز جهانی قدس در دهه های اخیر ، كه به لطف خدا یادگار ماندگار حضرت امام (ره) در عرصه جهان اسلام شده و بر راهبرد اسطوره سازی و شكست ناپذیری اسرائیل خط بطلان كشیده است .
حسینی افزود: در روز جهانی قدس ، قدرت الهی حزب الله توانسته قدرت لانه عنكبوتی اسرائیل را تهدید به نابودی كند و موجب بروز و ظهور هراس در صفوف صهیونیستها شود .
امام جمعه ابركوه خاطرنشان كرد: تجربه گذشته تا حال مقاومت نشان داده كه اسرائیل فقط بلوف سیاسی و مبالغه در قدرت نظامی می زند و به شدت ضعیف و روز به روز مضمحل تر می شود ، و تجربه گذشته ، آینیه تمام نمای وضعیت آینده صهیونیست هاست.
به گزارش ایرنا ، مردم مومن و روزه دار ابركوه در 13 شهر و روستای این شهرستان در راهپیمایی روز جهانی قدس شركت كردند و با شعارهای كوبنده و انقلابی همچون مرگ بر آمریكا ، مرگ بر اسراییل ، ای رهبر آزاده آماده ایم، آماده، خشم و انزجار خود را از رژیم اشغاگر قدس اعلام كردند.
راهپیمایان در حالی كه پیشاپیش آنها امام جمعه ، فرماندار و روحانیان در حركت بودند یكصدا با حمل پارچه نوشته هایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین ، بحرین ، یمن با شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریكا ، اوج این همدلی و وحدت بزرگ را در تبعیت از فرمامین امام راحل و مقام معظم رهبری به نمایش گذاشتند.
راهپیمایان پس از طی مسیر میدان امام حسین(ع)، خیابان شهید بهشتی، چهار راه سرو، خیابان منتهی به مصلی شهدای محراب محل برگزاری نماز جمعه با اجتماع در این محل با سردادن شعار الله اكبر قطعنامه سراسری روز جهانی قدس را مورد تایید قرار دادند.
7540/ 2047/