كرمانشاه- ایرنا- رئیس اداره ممیزی و حدنگاری اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری استان كرمانشاه گفت: سند 80هزار هكتار از اراضی منابع طبیعی این استان با هدف جلوگیری از سوء استفاده احتمالی از این اراضی به نام دولت زده شد.

سلیم بابایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاكنون بیش از 1.640هزارهكتار از اراضی ملی اخذ سند شده و روند تبدیل اسناد دفترچه ایی به تك برگ سند هم آغاز شده است.
وی با اشاره به اجرای عملیات طرح كاداستر در سطح استان، گفت: این عملیات تاكنون به صورت امانی از طریق اداره كل منابع طبیعی انجام می گیرد اما در سال جاری این عملیات در سطح 178هزار هكتار و با بهره گیری از توان مشاورین عملیاتی شده است.
وی افزود: كادستر اراضی ملی با هدف تثبیت اراضی ملی در سامانه ثبت و تبدیل اسناد دفترچه ایی به تك برگ به منظور جلوگیری از هر گونه سوء استفاده احتمالی اشخاص از انفال عمومی و نیز ساماندهی وضعیت اراضی ملی صورت می گیرد.
جنگل های طبیعی كرمانشاه حدود 528 هزار و 900 هكتار است، یعنی حدود 5.21 درصد مساحت كل استان و چهار درصد كل جنگلهای كشور را به خود اختصاص داده است.
سرانه جنگل طبیعی در استان كرمانشاه 26 صدم هكتار، در كشور 2 دهم هكتار و جهانی آن 6 تا هشت دهم هكتار است كه بدین ترتیب از نرم كشوری بالاتر و از نرم جهانی استان پایین تر است.
سطح مراتع استان كرمانشاه نیز یك میلیون و 188 هزار و 400 هكتار است كه بدین ترتیب 48 درصد مساحت استان را مرتع تشكیل می دهد.
مراتع استان كرمانشاه 1.4 دهم كل مراتع كشور را به خود اختصاص داده است و سرانه مرتع در استان 6 دهم هكتار است.
استان كرمانشاه با بیش از 24 هزار كیلومتر مربع مساحت دارای 2 میلیون نفر جمعیت با 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
3033