تهران – ایرنا – وبلاگ اف دی دی لیكس فاش كرد: بنیاد دفاع از دمكراسی ها با جاسوسی از حساب های كاربری ایرانیان در شبكه های اجتماعی، در صدد گرفتن نقطه های ضعف از جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، اف دی دی لیكس نوشته است: در تارنمای آمریكایی ترگوم شلیشی (Targum Shlishi) كه بر موضوعات مربوط بر جامعه یهودیت تمركز دارد، سند منتشر شده از اجرایی شدن پروژه ای حكایت دارد كه به موجب آن شبكه های اجتماعی كاربران ایرانی را برای ارزیابی تاثیر تحریم های غرب بر حكومت و شناسایی نشانه هایی از نارضایتی های مردم تحلیل و بررسی می كنند.
بنا بر اطلاعات ارائه شده، بنیاد دفاع از دمكراسی ها مجری این پروژه است كه از فناوری شبكه های اجتماعی در سطح نظامی برای بررسی محتوای ارتباطات كاربران ایرانی استفاده می كند تا ببیند آیا تحریم های اقتصادی بر نارضایتی در طبقه متوسط و مرفه تا كارگری تاثیری دارد.
بنا بر نوشته وبلاگ اف دی دی لیكس، این پروژه از سال 2012 (91-1390) شروع شده و تاكنون نیز دست اندركاران آن با كمك های مالی رژیم صهیونیستی، آمریكا و تازه تر عربستان سعودی و امارات متحده عربی رقبای منطقه ای جمهوری اسلامی از مكالمات خصوصی كاربران ایرانی جاسوسی كرده اند.
در ادامه مطلب آمده است: این چیزعجیبی نیست! هر كارشناس مسائل ایران اوایل سال میلادی جاری (دی 96) پس از روی دادن نخستین وقایع اعتراضی در مشهد می توانست وجود فعالیت های عجیب را در شبكه های اجتماعی این كشور تشخیص دهد كه شامل ناامید كردن ایرانیان از هرتلاشی برای اصلاح، تشویق به ادامه اعتراض و تبلیغ حمایتی از رضا پهلوی و مریم رجوی بود.
راهبرد امنیت ملی دونالد ترامپ با عنوان «تغییر حكومت» نیز با استناد به هزاران حساب كاربری جعلی ترتیب داده شد، درست مانند حساب های كاربری كه برای تاثیر گذاری بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریكا شكل گرفت.
جالب اینكه در هر دو مورد ردپای بنیاد دفاع از دمكراسی ها دیده می شود كه در رسوایی جرج نادر (George Nader) برای اعمال نفوذ بر سیاست كاخ سفید در مورد خلیج فارس نیز نقش داشت. وی همچنین با همكاری جوئل زامل (Joel Zamel) كارشناس اسرائیلی با دست بردن در شبكه های اجتماعی بر انتخابات ریاست جمهوری آمریكا تاثیر گذاشت.
وبلاگ آمریكایی نوشته است: به نظر می رسد آنچه این روزها در شبكه های اجتماعی ایران روی می دهد، تلاش این گروه ها برای تبلیغ دیدگاه های موافق مداخله خارجی و حامی تغییر حكومت است.
بركسی پوشیده نیست كه خروج رئیس جمهوری آمریكا از توافق هسته ای (برجام) نیز عمدتا نتیجه تلاش های بنیاد دفاع از دمكراسی ها بود. این بنیاد كه به توجه و پژوهش بر محور خاورمیانه به ویژه درگیری ها و مسائل مرتبط با تل آویو تمركز دارد، دنباله رو مواضع حزب لیكود و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل است.
در پایان مطلب وبلاگ اف دی دی لیكس آمده كه بنیانگذاران اصلی این بنیاد محصول فكری یكی از روزنامه نگاران نیویورك تایمز (كلیفورد می) تقریبا همگی آمریكاییان یهودی هستند كه پیشینه ای طولانی در تامین مالی سازمان های حامی رژیم صهیونیستی دارند.
اروپام**9418**1516