گناباد- ايرنا- فرماندار گناباد گفت: 189 ميليارد ريال تسهيلات اشتغالزايي در سال جاري به اين شهرستان اختصاص يافته است.

به گزارش ايرنا محمدعلي نبي پور، دوشنبه در نشست كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري گناباد افزود: از اين ميزان 174 ميليارد ريال تسهيلات اشتغال فراگير و بقيه تسهيلات براي حوزه روستايي است.
وي ميزان تعهد امسال گناباد براي اشتغال را 2 هزار و 208 نفر ذكر و بيان كرد: بيشترين اشتغال در بخشهاي جهاد كشاورزي، راه و شهرسازي، صنعت و معدن و تجارت و كميته امداد امام خميني (ره) ايجاد مي شود.
وي با انتقاد از روند كند جذب و پرداخت تسهيلات اشتغالزايي توسط بانكهاي عامل گفت: در سه ماه گذشته تنها 2.9 درصد طرحهاي اشتغال روستايي كه به بانكها معرفي شده بود، موفق به دريافت تسهيلات اشتغالزايي شده اند.
فرماندار گناباد گفت: در زمينه اشتغال فراگير وضعيت بدتر است و تنها يك طرح از مجموع 15 طرح معرفي شده به بانكها تسهيلات گرفته است كه نيازمند نظارت و پيگيري بيشتر مسئولان و دست اندركاران بر روند جذب و پرداخت تسهيلات است.
هم اكنون 172 واحد صنعتي در بخشهاي صنايع كاني فلزي و غير فلزي، صنايع غذايي، شيميايي و سلولزي در شهرستان گناباد فعال است كه براي راه اندازي آنها يك هزار و 273 ميليارد ريال سرمايه گذاري شده و براي سه هزار و 284 نفر به طور مستقيم و 2 برابر اين تعداد به طور غيرمستقيم اشتغال ايجاد شده است.
سه شهرك و ناحيه صنعتي نيز با 447 هكتار زمين و 54 واحد فعال و 11 سردخانه و انبار و سيلو در شهرستان گناباد فعال است.
435 شركت تعاوني با 6 هزار و 525 نفر عضو هم در اين شهرستان فعاليت دارد.
2095/5132