بجنورد- ايرنا- شهردار بجنورد از سفر سرمايه گذاران خارجي به اين شهر تا اواخر ماه جاري خبر داد و گفت: 25 سرمايه گذار از كشورهاي مختلف با حضور در مركز استان از فرصت هاي سرمايه گذاري در اين استان بازديد مي كنند.

روح الله براتيان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: سرمايه گذاراني از كشورهاي ايتاليا، انگستان، فرانسه، قطر و آذربايجان در روزهاي دهم و يازدهم تيرماه جاري به استان سفر مي كنند تا زمينه ها و فرصت هاي سرمايه گذاري در اين استان را مورد بررسي قرار دهند.
وي گفت: اين سرمايه گذاران در زمينه هاي مختلف همچون گردشگري، هتلداري، زيرساخت ها و مبلمان شهري فعاليت دارند و قرار است نتايج اين بازديد در همايش بين المللي كه اواخر ماه جاري در بجنورد برگزار مي شود، مورد بررسي قرار گيرد.
شهردار بجنورد با اشاره به تدوين بسته هاي سرمايه گذاري شهري براي سرمايه گذاران خارجي گفت: در همايش مزبور 120 ميز مذاكره با سرمايه گذاران بين اللملي برگزار مي شود.
براتيان اظهار داشت: همايش سرمايه گذاري بين المللي در بجنورد در روزهاي 28 و 29 تيرماه جاري برگزار مي شود.
شهردار بجنورد گفت: جذب سرمايه گذار خارجي و استفاده از توان بخش خصوصي از سياست ها و رويكردهاي شهرداري ها است و اميد مي رود حضور سرمايه گذاران خارجي منجر به اجراي پروژه هاي موثر در مركز استان شود.
شهر بجنورد مركز خراسان شمالي كه در حدفاصل استان هاي شمالي به مشهد مقدس واقع شده است، 210 هزار نفر جمعيت دارد.
7185/ 6042