اراك - ایرنا - مدیر كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مركزی گفت: 37 میلیارد ریال برای عملیات اجرایی لكه گیری، درزگیری و روكش آسفالت جاده اراك - توره مصوب شد.

علی زندی فر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طول جاده اراك - توره 40 كیلومتر است كه در این عملیات 10 كیلومتر روكش آسفالت، 25 هزار مترمربع لكه گیری و 12 هزار متر درزگیری انجام می شود.
وی ادامه داد: عملیات اجرایی بهسازی و روكش آسفالت این جاده با اعتباری بالغ بر 37 هزار میلیارد ریال انجام و تا 6 ماه آینده به طول می انجامد.
مدیر كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مركزی گفت: 16 هزار خودرو سبك و سنگین روزانه به طور متوسط از محور اراك - توره تردد می كند.
زندی فر گفت: این طرح با هدف افزایش ایمنی مسیر، آسایش مسافران و كاهش سوانح ترافیكی انجام شده است.
وی از انجام عملیات طرح لكه گیری، درزگیری و روكش آسفالت جاده اراك - سلفچگان و كنارگذر كلانشهر اراك خبر داد و افزود: این طرح با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال شامل هشت كیلومتر آسفالت، 10 هزار مترمربع لكه گیری و 12 هزار متر درزگیری انجام شده است.
مدیر كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مركزی اظهار داشت: عملیات اجرای لكه گیری و روكش آسفالت جاده اراك - سلفچگان و كنار گذر اراك در مدت 10 ماه انجام شده است.
حوادث ترافیكی در جاده اراك - توره در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 70 درصد كاهش یافته است.
شش هزار و 400 كیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مركزی وجود دارد كه چهار هزار كیلومتر آن را راه های روستایی تشكیل داده و روزانه حدود 490 هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده ای این استان تردد می كنند.
1955/3075