۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۴۲
کد خبرنگار: 1410
کد خبر: 83968741
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱.۵ میلیون تن آسفالت‌ریزی در جاده‌های آذربایجان‌غربی انجام شد

ارومیه- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به اهتمام جدی این اداره برای بهبود وضعیت راه‌های استان طی هفت سال گذشته گفت: در این مدت، با اختصاص اعتبار ویژه از سوی دولت، بیش از یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تن آسفالت در محورهای مواصلاتی استان برای روکش مناسب استفاده شده است.

ارسلان شکری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از سال ۱۳۹۲ تاکنون یک‌هزار و ۱۸۰ کیلومتر لکه‌گیری و روکش آسفالت در سطح محورهای مواصلاتی این استان انجام شده که نوعی رکورد به شمار می رود.

وی اضافه کرد: از این میزان، بیش از ۱۳۰ کیلومتر لکه گیری و روکش آسفالت در بزرگراه‌ها، حدود ۶۰۰ کیلومتر در راههای اصلی، نزدیک به ۲۰۰ کیلومتر در راههای فرعی و ۲۵۰ کیلومتر در راههای روستایی لکه گیری و روکش آسفالت انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌غربی اظهار کرد: همچنین در این مدت نزدیک به ۲۴۰ هزار مترمربع چاله پرکنی و نزدیک به سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر شانه سازی موضعی در محورهای کل استان اقدام شده است.

شکری گفت: در حوزه نگهداری راهها به اصلاح شیب شیروانی ۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر، جدول گذاری بالغ بر سه هزار کیلومتر، پاکسازی و تسطیح حریم ۱۴ هزار کیلومتر، تسطیح راههای شنی به میزان حدود ۱۰ میلیون مترمربع، خاکبرداری و ریزش برداری نزدیک به ۹۰۰ هزار متر مکعبی و لایروبی و تنقیه پل ها به مساحت نزدیک به ۱۸ هزار مترمکعب صورت گرفته است.

وی افزود: تنظیم ۱۸۷ هزار مترمکعبی بستر رودخانه ها، تنظیم کانال ها به طول بالغ بر ۳۰ هزار کیلومتر، رفع نقاط کور با ۵۳۴ متر مکعب خاکبرداری، ساماندهی مبادی ورودی و خروجی پاسگاه پلیس راه به تعداد ۱۸۲ مورد ، تعمیر و مرمت ۵۹۰ دستگاه پل در سطح استان و رفع نقاط مستعد حادثه و حادثه خیز به تعداد ۲۱۵ مورد در سطح استان از دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید در این حوزه بوده است.

وی بیان کرد: در طول خدمت دولت تدبیر و امید، ساماندهی و احداث کنارگذر پل های بزرگ به تعداد ۱۵۰ مورد انجام گرفته و سالانه بالغ بر ۳۰ هزار تن نمک و ۲ برابر آن معادل ۶۰ هزار تن ماسه در انبارهای نمک جهت راهداری زمستانی ذخیره می شود.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی حدود ۱۲ هزار کیلومتر جاده دارد که نزدیک به هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر آن روستایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha