مشهد- ایرنا- رئیس دفتر كمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در مشهد گفت: دولت ایران فراتر از توان خود برای رسیدگی به امور پناهندگان خارجی همت و تلاش داشته كه قابل تحسین است.

'مولوگنا زورای مامو' روز دوشنبه در سفر به شهرستان تایباد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خدمات و همكاری دولت جمهوری اسلامی ایران با كمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و سایر دستگاه های مرتبط از سایر كشورهای عضو پوشیده نیست.
وی اظهار داشت: روند بازگشت مطلوب مهاجرین افغانستانی در مرز دوغارون به عنوان نزدیك ترین معبر در استان خراسان رضوی از مهمترین برنامه های دفتر كمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان است.
وی گفت: تمام دستگاه های متولی در امور پناهندگان روند بازگشت داوطلبانه اتباع افغانستانی را مورد حمایت خود قرار داده و نسبت به اعتبارات این حوزه از هیچ گونه كمكی دریغ نخواهند كرد.
وی ادامه داد: استان خراسان رضوی با 320 هزار تبعه خارجی یكی از استان های موفق در حوزه حمایت از پناهندگان خارجی است كه جای تقدیر دارد.
وی اظهار داشت: سازمان های جهانی فعال در امور پناهندگان باید حضور جدی تر در حوزه خدمات اتباع خارجی داشته باشند و دولت جمهوری اسلامی ایران را در این زمینه همراهی كنند.
بازدید از مركز خدمات پیش آگاهی از خطرات مین، كلینیك بهداشتی اتباع خارجی و نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان از برنامه های سفر چند ساعته رئیس دفتر كمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در مشهد به مرز دوغارون در شهرستان تایباد بود.
استان خراسان رضوی 300 كیلومتر مرز مشترك با كشور افغانستان دارد كه 90 كیلومتر آن در شهرستان تایباد قرار دارد.
شهرستان تایباد در 225 كیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.
7494 / 6053