تبريز - ايرنا - فرماندار خداآفرين گفت: پدافند غيرعامل ركن اساسي براي مقابله با تهديدات جديد دشمن و حفظ هوشياري و آمادگي كامل براي حفاظت و حراست از كشور است.

به گزارش ايرنا، احمدعلي اسدپور روز پنجشنبه در مراسم نواختن زنگ پدافند غيرعامل اين شهرستان در جمع مسئولان و دانش آموزان با تاكيد بر آمادگي در مقابل تهديدات دشمن افزود: دشمن از فناوري ها و شيوه هاي جديد مانند جنگ سايبري و بمب هاي گرافيتي براي از كار انداختن نيروگاه ها و تاسيسات برق بدون ايجاد صدمات عمراني استفاده مي كند.
وي اظهار داشت: ايران داراي يك قدرت نظامي مقتدر، قوي و خودكفا در تسليحات نظامي است كه دشمن را به وحشت مي اندازد اما بايد در جنگ غيرنظامي نيز با هوشياري كامل آمادگي دفاع و مقابله با تهديدات را داشته باشيم.
فرماندار خداآفرين با بيان اينكه پدافند غيرعامل به منظور كاهش آسيب پذيري و افزايش پايداري در امور مختلف ضروري است، يادآوري كرد: اقدامات پدافند غيرعامل سرمايه گذاري براي حفظ منابع و تاسيسات زيربنايي و حياتي كشور است.
اسدپور با اشاره به اهميت رعايت اصول پدافند غيرعامل در بخش هاي مختلف و تغيير رويكرد دشمن در تهديدات عليه جمهوري اسلامي ادامه داد: پراكندگي با هدف تمركز زدايي نيروها و تجهيزات، تفرقه و جابجايي به منظور عدم دسترسي دشمن به امكانات و فريب دادن دشمنان به منظور انحراف ذهن آن ها از جمله اصول پدافند غيرعامل است.
وي گفت: رعايت اين اصول و توجه به آن مي تواند كمك بزرگي به پيشگيري از تهديدات دشمن كند و يك كشور را در جنگ و تهديد دشمن به پيروزي برساند.
در اين آيين فرماندار خداآفرين با اجراي پرسش و پاسخ بين دانش آموزان در موضوع پدافند غيرعامل به برندگان سوالات جوايزي اهدا كرد و به همراه مسئولان از آثار نقاشي كودكان در كتابخانه خاقاني خمارلو با موضوع پدافند غيرعامل بازديد كرد.
شهرستان خداآفرين با يك هزار و 525 كيلومتر مربع مساحت در نوارمرزي رود ارس واقع است.
7468/8023/518