مهاباد- ايرنا- مديركل كميته امداد امام خميني (ره) آذربايجان غربي گفت: يكهزار و 700 مددجوي تحت پوشش اين نهاد در استان در نيمه نخست امسال، با رسيدن به مرحله توانمندي و خودكفايي از گردونه حمايتي خارج شدند.

عزيز سهندي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در بوكان با بيان اينكه توانمندسازي و اشتغال نيازمندان بهترين راهكار براي كمك به آنان است، افزود: تعداد مددجويان خارج شده از گردونه حمايت كميته امداد آذربايجان غربي در نيمه نخست سال جاري بيش از يكهزار و 395 خانوار با سرپرست مرد و 300 خانوار با سرپرست زن بودند.
وي با بيان اهميت خودكفا شدن خانوارهاي تحت پوشش اين نهاد ادامه داد: در نيمه نخست امسال تعداد 975 مورد وام اشتغال در راستاي خودكفا شدن اين خانوارها در استان به مددجويان تحت حمايت پرداخت شده است.
سهندي اضافه كرد: استقلال مالي، خودكفايي و اشتغالزايي مددجويان در كميته امداد مورد توجه است تا هر سال گروهي از اين خانواده ها از چرخه حمايتي خدمات كميته امداد بي نياز شوند.
وي با اشاره به اينكه اين نهاد تلاش دارد تا با ايجاد زمينه هاي مناسب كسب و كار و رفع موانع اشتغال براي مددجويان، موجب خودكفايي آنان شود، اضافه كرد: امسال در اين راستا 174 ميليارد ريال تسهيلات اشتغالزا از طريق بانك هاي عامل و صندوق قرض ‌الحسنه امداد ولايت به متقاضيان پرداخت شده است.
مديركل كميته امداد امام خميني (ره) آذربايجان غربي گفت: كميته امداد با توانمند سازي مددجويان تحت پوشش خود توانسته شرافت و كرامت انساني آنان را حفظ كند تا اين مددجويان در كنار ديگر اقشار جامعه در چرخه توليد و اقتصاد كشور فعال شوند.
وي اظهار كرد: در سال گذشته نيز تعداد 2 هزار و 900 خانوار در آذربايجان غربي از چرخه حمايت اين نهاد خارج شدند.
به گزارش ايرنا بيش از 140 هزار نفر از جمعيت آذربايجان غربي تحت پوشش كميته امداد امام خميني (ره) قرار دارند.
7510/6185/7129