تهران- ايرنا- مجري مسابقه هفت در سه گفت: بازيگران جاي مجريان را تنگ نمي كنند همان طور كه هيچ مجري جاي هيچ بازيگري را نمي گيرد و هر كسي به اندازه توانايي خودش جايگاه خود را پيدا مي كند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، در حالي كه اين روزها انتقادهاي زيادي به ورود بازيگران به حيطه اجرا مي شود، «دانيال عبادي» كه براي اولين بار در مسابقه «هفت در سه» اجرا را تجربه مي كند در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت كه سابقه ورزشي اش يكي از دلايل حضور او در اين مسابقه به عنوان مجري بوده است.
گفت و گوي ايرنا را با اين مجري جديد تلويزيون مي خوانيم:

ايرنا: چه شد كه دانيال عبادي تصميم گرفت اين بار به عنوان يك مجري مقابل دوربين تلويزيون بيايد؟
عبادي: اين تصميم يك انتخاب بود كه مي توانست سالها پيش هم اتفاق بيفتد.

ايرنا: چطور؟
عبادي: چون چند سال پيش هم به من پيشنهادهايي درباره اجرا داده شده بود.

ايرنا: چرا در آن سالها قبول نكرديد مجري گري را تجربه كنيد؟
عبادي: به خاطر پروژه هايي كه داشتم قبول نكردم، تا اينكه پيشنهاد اجراي يك مسابقه ورزشي همراه با آدرنالين و هيجان به من داده شد. فضاي ورزشي مسابقه باعث شد كمي جدي تر به اين ماجرا نگاه كنم.

ايرنا: يعني چون مسابقه ورزشي بود اجرا برايتان جدي شد؟
عبادي: كاملا، من يك بازيگر بودم كه حضور در تلويزيون را هم تجربه كرده بودم حالا مي توانستم از طريق رسانه اي به نام تلويزيون در يك مسابقه ورزشي با مخاطبان ارتباط بگيرم آن هم درست زماني كه مردم آن قدر مشكلات و گرفتاري دارند كه كمتر به آمادگي جسماني خود فكر مي كنند. اينكه بتوانم مردم را به ورزش كردن دعوت كنم يا باعث شوم مخاطبان با ديدن اين مسابقه به سمت ورزش سوق پيدا كنند برايم جذاب بود.

ايرنا: چه زماني پيشنهاد اجرا در مسابقه «هفت در سه» به شما داده شد؟
عبادي: تابستان امسال غلامحسين باي، تهيه كننده اين كار با من تماس گرفت و گفت كه قرار است يك مسابقه ورزشي را كليد بزنند و دنبال يك مجري است كه به خوبي بتواند شركت كننده ها را همراهي كند.

ايرنا: چرا غلامحسين باي بين اين همه بازيگر و مجري به شما اين پيشنهاد را داد؟
عبادي: او پيش از اينكه به من پيشنهاد همكاري در اين پروژه را بدهد از سابقه ورزشي ام خبر داشت و مي دانست من علاقه شديدي به ورزش دارم.

ايرنا: از سابقه ورزشي تان بيشتر بگوييد؟
عبادي: من سالها عضو تيم ملي نونهالان و جوانان كاراته و ژيمناستيك بودم. چندين سال پيش ورزش حرفه اي در اين دو رشته را كنار گذاشتم و تصميم گرفتم به صورت انفرادي در رشته بدنسازي فعاليت كنم.

ايرنا: اين روزها هم ورزش مي كنيد؟
عبادي: بله، هر روز حداقل يك ساعت و 30 دقيقه به صورت حرفه اي ورزش مي كنم، زماني كه غلامحسين باي توضيح داد كه براي اين مسابقه يك مجري شاد و پر انرژي نياز دارد. احساس كردم مي توانم در اين مسابقه خوب ظاهر شوم و به خودم قول دادم تمام تلاشم را براي توليد يك كار خوب و حرفه اي به كار بگيرم.اولين قدم ديدن لوكيشن و ارتباط بر قراركردن با فضاي مسابقه بود.

ايرنا: لوكيشن اصلي اين مسابقه كجا بود؟
عبادي: در شهرك غزالي، براي ساخت فضاي اين مسابقه يك سال و نيم يك تيم حرفه اي كار كردند. هفت در سه در فضاي دكوري به مساحت 900 متر و با 9 مرحله آيتم طراحي شده است و براي اولين بار روبات جذابي در كنار مجري به اجرا مي پردازد. اين مسابقه مطابق با استانداردهاي جهاني جلو مي رود و بازي هاي كامپيوتري را در شرايط فيزيكي و با استفاده از نور، الكترونيك، ليزر، تير اندازي به نمايش مي گذارد.

ايرنا: قرار است كه هفت در سه تا چند قسمت ساخته شود؟
عبادي: 27 قست، تاكنون دوازدهمين قسمت از اين مسابقه به روي آنتن شبكه سه سيما رفته است.

ايرنا: شما تا پايان اين 27 قسمت با تيم توليد قرارداد داريد؟
عبادي: بله، فصل اول اين مسابقه 27 قسمت دارد و قرارداد من تا پايان فصل اول است.

ايرنا: نقدهايي كه درباره برنامه شما مي شود را مي خوانيد؟
عبادي: بله، من به تازگي وارد حيطه اجرا شدم و بيشتر نقدها را مرور مي كنم چون دوست دارم مشكلاتم را در عرصه اجرا را حل كنم. كسي كه بگويد من در همه حيطه ها خوب هستم به نظرم اشتباه كرده است فقط مي توانم بگويم دانيال عبادي همه سعي اش را مي كند تا شور و انرژي را با هفت در سه به خانه ها بياورد.

ايرنا: در خيلي از اين نقدها عنوان شده است كه چرا سلبريتي ها وارد حيطه مجري گري شده اند؟
عبادي: در اينجا يك سوال براي من پيش مي آيد، چرا مجريان بارها در عرصه بازيگري فعاليت كردند؟ خوب مشكل اين كار چيست؟ به نظر من هيچ مشكلي ندارد كه يك بازيگر اجرا را بازي كند. در نظر داشته باشيد من در حال حاضر يك بازيگر مجري هستم.

ايرنا: خيلي ها اعتقاد دارد كه اگر بازيگران اجرا را به عهده بگيرند باعث مي شوند مجريان كم كار شوند. شما اين موضوع را قبول داريد؟
عبادي: من بر اين باور هستم كه در عرصه هنر، هيچ كس نمي تواند جاي كسي را تنگ كند اگر كسي استعدادي دارد بايد از اين پتانسيل استفاده كرد پس اگر يك بازيگر وارد حيطه اجرا شود جاي كسي را تنگ نمي كند همان طور كه يك مجري اگر بازيگر شود هيچ مشكلي ندارد. باور كنيد اگر كسي در هر جايگاهي به اشتباه قرار گرفته باشد و آن جايگاه حقش نباشد مردم و مخاطبان زودتر از همه او را پس خواهند زد.

ايرنا: گويا در اين مسابقه رسم بر اين است كه شركت كننده مي تواند سه نفر را به چالش شركت در اين مسابقه دعوت كند، اگر يكي از شركت كنندگان خود شما را به اين چالش دعوت كند قبول مي كنيد كه رو به روي دوربين مهارتتان را به نمايش بگذاريد؟
عبادي: صادقانه مي گويم كه حاضر هستم رو به روي دوربين تمام مراحل مسابقه را انجام بدهم.

ايرنا: آيا امكان دارد به عنوان مجري كار در تلويزيون را ادامه دهيد؟
عبادي: اگر پروژه خوبي به من پيشنهاد شود حتما اين همكاري را ادامه خواهم داد.
گفتگو از: خاطره علي نسب
فراهنگ *خ.ع * 1418