تهران - ایرنا - عفو بین الملل نگرانی شدید خود را نسبت به سركوب مخالفان سیاسی بحرین در آستانه انتخابات پارلمانی این كشور اعلام كرد.

به گزارش جمعه شب ایرنا به نقل از شبكه خبری المیادین، این سازمان گفت كه از مقام های بحرینی می خواهیم سركوب پیاپی و فزآینده مخالفان را متوقف كرده و به آنان اجازه دهند كه آزادانه نظر خود را بیان كنند.
انتخابات پارلمانی و شهرداری های بحرین قرار است 24 نوامبر (شنبه3آذر) با وجود تحریم آن از سوی گروه های مختلف برگزار شود.
رژیم بحرین در روزهای اخیر و با توجه به نزدیك شدن به انتخابات مجلس و شوراها فشار خود به مردم برای مجبور كردن آنها به حضور در این انتخابات نمایشی را افزایش داده است.
در همین ارتباط دادستانی بحرین چهارشنبه گذشته 'علی راشد العشیری' نماینده سابق جمعیت الوفاق (مخالف رژیم) در مجلس این كشور را به بهانه تشویق مردم به مشاركت نكردن در انتخابات پارلمانی در شبكه اجتماعی توییتر، بازداشت كرد.
العشیری در توئیتر نوشته بود؛ او و خانواده اش در انتخابات نمایشی رژیم شركت نخواهند كرد.
مركز 'حقوق و دمكراسی بحرین' كه مقر آن در لندن است، اعلام كرد: هرگونه فعالیت العشیری عضو و نماینده سابق جمعیت الوفاق در مجلس در سراسر بحرین ممنوع شده است.
بحرین از 14 فوریه 2011 ( 25 بهمن 1390) صحنه انقلاب مردمی ضد رژیم آل خلیفه است. بحرینی ها خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی كار آمدن دولتی منتخب و آزادی زندانیان سیاسی كشورشان هستند.
بحرین از سال 2011 میلادی تاكنون از بحران نارضایتی های عمومی ناشی از سیاست های ظالمانه رژیم آل خلیفه رنج می برد. این رژیم با كمك نیروهای نظامی اعزامی از عربستان و امارات تظاهرات مسالمت آمیز شهروندان بحرینی را سركوب كرده است.
ناآرامی‌های بحرین تاكنون ده ها كشته و هزاران زخمی بر جای گذاشته است. رژیم آل خلیفه همچنین صدها نفر را سلب تابعیت كرده است.
شبد**1480**1379