۱۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۹:۰۷
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 83467320
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

علمای بحرین حمله رژیم آل خلیفه به مراسم عزاداری حسینی را محکوم کردند

تهران - ایرنا - علمای بحرین روز جمعه با انتشار بیانیه ای بازداشت و اعمال فشار علیه علما و خطیبان مراسم عزاداری محرم از سوی رژیم آل خلیفه را محکوم کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی اللؤلؤه بحرین، در بیانیه علمای بحرین تاکید شده است که چنین حماقت هایی نتیجه عکس خواهد داشت و عزم مردم را برای مقابله با تهدیدها علیه دین و اعتقاداتشان جزم می کند.

این بیانیه می افزاید: ظلم فرقه ای و سرکوب آزادی های دینی و حمله علیه آیین های مذهبی و اعمال فشار علیه علما و خطیبان را به شدت محکوم می کنیم.

روز گذشته (پنجشنبه) جمعیت الوفاق بحرین نیز طی بیانیه ای از بازداشت شماری از روحانیون این کشور به اتهام شرکت در مراسم عزاداری محرم خبر داده بود.

در این بیانیه به اسامی شماری از علمای بازداشت شده این کشور از جمله عیسی عید، فاضل الزاکی، عبدالمحسن ملا عطیه، منیر المعتوق، محمود العجیمی، جعفر الصایغ، صادق ربیع، قاسم زین الدین و جواد المیرزا  اشاره شده است.

الوفاق حمله به علما و خطیبان بحرینی در مراسم عزاداری حسینی را رفتار فرقه ای و نفرت انگیز توصیف کرده است.

مقام های بحرینی پس از آغاز اعترضات در این کشور از سال ۲۰۱۱ میلادی خطیبان و علمای این کشور را به اتهام شرکت در مراسم عزاداری حسینی و ایراد خطبه بازداشت می‌کنند.

در پایان بیانیه جمعیت الوفاق تاکید شده است که ده ها تن از علمای شیعه بحرین به خاطر اعتقادات و مذهبشان در زندان های آل خلیفه حبس هستند.

بحرین از زمان سرکوب قیام مردمی در سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون شاهد موج اعتراض های مردمی است که خواستار اصلاحات سیاسی در این کشور هستند.

به گفته فعالان بحرینی، شمار زیادی از شخصیت ها و رهبران گروه های مخالف، پزشکان، معلمان، دانش آموزان و کارمندان بخش عمومی در زندان های بحرین شکنجه شده اند.

رژیم آل خلیفه با حمایت دولت های غربی از جمله انگلیس و با کمک نظامیان عربستان و ماموران امنیتی امارات که در قالب نیروهای سپر جزیره در بحرین مستقر شده اند، اعتراض های مسالمت آمیز مردمی این کشور را با شدیدترین شکل سرکوب می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha