كرمان - ايرنا - مديركل بيمه سلامت استان كرمان از استقبال چشمگير پزشكان كرماني از طرح حذف دفترچه بيمه خبر داد و گفت: بيش از 70 پزشك عمومي و تمام داروخانه و آزمايشگاه هاي اين استان به سامانه حذف دفترچه بيمه متصل شده است.

به گزارش ايرنا، محمد جعفري روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: سيستم حذف دفترچه بيمه در بخش بستري استان كرمان حدود يك ماه قبل به صورت آزمايشي افتتاح و در ادامه آن زيرساخت هاي مطب و تجهيزات الكترونيك نيز راه اندازي شد.
وي با اشاره به اينكه وصل مراكز درماني به سامانه حذف دفترچه بيمه با توجه به طراحي كارشناسي شده با سهولت و توسط امكانات موجود انجام مي شود اظهار داشت: مطب پزشكان، داروخانه ها، آزمايشگاه و مراكز پاراكلينيك مي توانند به اين سامانه متصل شوند.
جعفري با تاكيد بر اينكه نصب سامانه حذف دفترچه بيمه نياز به نصب نرم افزار خاصي ندارد تصريح كرد: جامعه پزشكي، انجمن داروسازان، انجمن پزشكان عمومي ايران، نظام پزشكي و پزشكان عمومي فعال استان كرمان از اين تغيير بزرگ در زمينه توليد نسخه راضي هستند و استقبال پزشكان و موسسات درماني از سامانه حذف دفترچه در كرمان چشمگير است.
مديركل بيمه سلامت استان كرمان گفت: تاكنون طبق برنامه پيش بيني شده طرح حذف دفترچه بيمه در كرمان مراحل اجرايي خود را مي گذراند و قرار است تا دهه فجر تمام مراكز درماني و تشخيصي اين استان زير پوشش خدمات اين طرح قرار بگيرد.
حذف دفترچه بيمه سلامت طي ماه گذشته از استان كرمان به عنوان پايلوت آغاز شد و قرار است از بهمن ماه در كشور نيز اجرايي شود.
با نسخه نويسي الكترونيكي در مراجعه به بخش سرپايي، ديگر پزشك نسخه نوشتاري ندارد و با وارد كردن كد ملي، نسخه ثبت الكترونيكي و همزمان در داروخانه ها و آزمايشگاه ها مشاهده مي شود.
حذف دفترچه بيمه و الكترونيكي كردن امور درماني، اقدامي تاثيرگذار و تحول گرايانه براي تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي و نهادينه كردن فرهنگ صرفه جويي در همه امور به شمار مي رود.
حذف دفترچه بيمه از گردونه درمان، بهره وري از منابع موجود را به عنوان يكي از مهم ترين اركان اقتصاد مقاومتي محقق مي كند.
اين در حالي است كه سالانه استفاده از كاغذهاي دفاتر بيمه، جمع آوري، انبار و بازگشت كاغذها به چرخه توليد هزينه هاي گزافي را به دوش بيمه سلامت مي انداخت و اكنون اجراي چرخه الكترونيك و حذف دفاتر بيمه به شكل كاغذي در بسياري از هزينه هاي دولت صرفه جويي مي كند.
اين طرح همچنين به نوعي سوء استفاده از دفاتر بيمه نيز جلوگيري مي كند و موجب حفظ سوابق بيماران در تعدادي از بانك هاي اطلاعاتي كشور مي شود.
3029