رشت - ايرنا - مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي گيلان از ورود 12 ميليون و 643 هزار و 303 دستگاه خودرو به استان طي هشت ماه گذشته خبر داد.

به گزارش ايرنا، محمدرضا نازك كار شنبه شب در نشست استاندار با دست اندركاران حمل و نقل جاده اي و راهداري گيلان افزود: براساس آمار دريافت شده از 42 دستگاه تردد شمار اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي گيلان در 84 محور رفت و برگشت استان طي هشت ماه گذشته، 12 ميليون و 643 هزار و 303 دستگاه خودرو وارد و 13 ميليون و 843 هزار و 869 دستگاه خودرو از استان خارج شده است.
وي تصريح كرد: اين آمار تردد در راه هاي استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشاندهنده افزايش دو درصدي است.
نازك كار گفت: طي هشت ماه امسال ، محورهاي لاهيجان - آستانه با 9 ميليون و 376 هزار و 822 دستگاه خودرو ، محور آستانه - لاهيجان با 9 ميليون و 327 هزار و 922 دستگاه و محور لاهيجان - لنگرود با 9 ميليون و 290 هزار و 441 دستگاه خودرو بيشترين تردد را داشته اند.
وي تصريح كرد: طي مدت يادشده؛ گيلان از نظر متوسط تردد ساعتي با تعداد 612 وسيله نقليه پنجمين استان پرتردد كشور بوده است.
مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي گيلان به اقدامات انجام شده در زمينه حمل و نقل جاده اي و راهداري اشاره و بيان كرد: آشكارسازي نقاط حادثه خيز استان با نصب علائم، روكش آسفالت شماري از راه ها، اجراي روشنايي در هشت كيلومتر و برفروبي 240 كيلومتر را از جمله اين اقدامات عنوان كرد.
وي همچنين توزيع لاستيك، جابه جايي زائران اربعين، حمل و نقل بين المللي، مجتمع هاي خدماتي - رفاهي ، اجراي طرح ايمن سازي مدارس حاشيه راه ها، طرح ارتقاي ايمني عابران و موتور سواران ، اجراي طرح ارتقاي ايمني تردد ادوات كشاورزي و احداث مجتمع هاي خدماتي و رفاهي را از ديگر اقدامات اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان ذكر كرد.
وي به چالش هاي نگهداري راه ها و ايمني حمل ونقل در استان نيز اشاره و بيان كرد: كمبود اعتبارات راهداري و عدم تخصيص كامل آن تاكنون، كمبود ماشين آلات و نيروي انساني جهت انجام امور راهداري ، فرسودگي ماشين آلات راهداري را از مهمترين چالش هاي اين بخش عنوان كرد.
اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي گيلان با حوزه استحفاظي يك هزار و 865 كيلومتر راه هاي اصلي و فرعي و همچنين بالغ بر 9 هزار كيلومتر انواع راه هاي روستايي و در مجموع 12 هزار و 421 كيلومتر راه همسنگ متولي نگهداري راه هاي استان است.
از 26 آذر تا اول دي ماه در روز شمار ايراني به عنوان هفته حمل و نقل، راهداري و رانندگان نامگذاري شده كه 26 آذر روز حمل و نقل و اول دي ماه، روز راهدار است.
7296/2007