۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۶:۱۰
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85063047
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

ورود خودرو به گیلان ۱۱ درصد افزایش یافت

۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۶:۱۰
کد خبر: 85063047
ورود خودرو به گیلان ۱۱ درصد افزایش یافت

رشت _ ایرنا _ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: بر اساس آخرین آمار دریافتی از دستگاه های تردد شمار نصب شده در راه های مواصلاتی استان از ابتدای اجرای طرح نوروزی ۲۴تا پایان روز ۲۹ اسفندماه ۴۶۳ هزار و ۱۲۴ وسیله نقلیه وارد استان شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش یافته است.

غلامعلی نیک‌فهم عصر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این مدت ۳۱۳ هزار و ۳۱۳ خودرو از گیلان خارج شده که آمار خروجی نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در این مدت بیشترین میزان ورودی از آزاد راه قزوین به رشت با ۲۴۲ هزار و ۵۹۷ خودرو و پس از آن محور رامسر به چابکسر با ۱۲۲ هزار و ۴۹۴ وسیله نقلیه و بیشترین میزان خروجی نیز از طریق محور چابکسر به رامسر با تردد ۱۱۷ هزار و ۱۱ خودرو ثبت شده است.

نیک‌فهم خاطر نشان کرد: از ابتدای طرح نوروزی متوسط ساعتی تردد در محورهای مواصلاتی گیلان ۶۸۷ وسیله نقلیه در ساعت بوده که در این ایام اوج تردد در محورهای استان یکشنبه گذشته با متوسط ساعتی ۸۵۹ خودرو به ثبت رسیده‌است.

وی اظهار کرد: همچنین از ابتدای طرح نوروزی در گیلان بیشترین میزان تردد در محورهای ارتباطی داخلی استان به جز محورهای ورودی و خروجی مربوط به مسیر امام زاده هاشم، تقاطع سراوان با متوسط تردد روزانه ۴۹ هزار و ۴۶۴ خودرو بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان در ادامه با اشاره به اجرای پویش همراهان سفر ایمن ویژه نوروز ۱۴۰۲ در استان بیان کرد: این پویش به مناسبت نوروز در چهار نقطه از مسیر سفرهای نوروزی استان به اجرا درآمده و تا پانزدهم فروردین جاری ادامه دارد.

وی افزود: این پویش در چهار ایستگاه شامل مجتمع خدماتی رفاهی آتیه زیباکنار "شهران" در کیلومتر ۱۳ واقع در آزاد راه رشت - قزوین، مجتمع خدماتی رفاهی چایچی در کیلومتر ۲ محور سیاهکل - سنگر، مجتمع خدماتی رفاهی زیبای ضیابر در کیلومتر ۱۸ محور قزوین - پونل و مجتمع خدماتی رفاهی امیر در کیلومتر سه محور پونل - تالش به اجرا درآمد.

نیک فهم خاطر نشان کرد: کمک به افزایش ایمنی خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی و ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی از جمله اهداف اجرای پویش همراهان سفر ایمن ویژه نوروز است.

وی بیان کرد: در این پویش برنامه های متنوع فرهنگی، هنری، موسیقی محلی، نقاشی کودکان و اهدای جوایز و افزایش نشاط معنوی با اقامه نماز جماعت در ماه مهمانی خدا برگزار می شود.

شماره تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات در ارتباط با وضعیت جوی و ترافیکی محورهای ارتباطی استان‌ و نیز استان های همجوار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha