اصفهان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: مساله آب این استان ملی است و اگر اصفهان آب نداشته باشد تبعات آن برای كل كشور است.

به گزارش ایرنا، حضرت آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد روز یكشنبه در دیدار 16 تن از نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی با تشكر از آنان به دلیل حمایت از مردم در مساله آب افزود: مرگ اصفهان در مساله آب است، این شعار نیست، حقیقت است، باید دانست كه بخش زیادی از درآمدهای دولت وابسته به گردشگری و مالیات استان اصفهان است.
وی اظهارداشت : ما مخالف انتقال آب به یزد نیستیم و بدون شك آبی كه به استان اصفهان منتقل شود، به یزد هم می رود بنابراین نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی در مساله آب باید همكاری داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: سخنان من از باب نماینده ولی فقیه نیست چراكه ما در كار اجرایی دخالت نمی كنیم بلكه از باب مشورت و راهنمایی و به عنوان یك شهروند صحبت می كنم.
وی با بیان اینكه فقط مساله آب آشامیدنی مشكل استان اصفهان نیست، تصریح كرد: درختان 60 ساله اصفهان درحال خشك شدن است و تعجب می كنم كه سازمان محیط زیست كه برای یك بوته در بیابان دلسوزی می كند اما با وجود اینكه وضعیت درختان استان را می بیند و می داند و كاری انجام نمی دهد.
حضرت آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به مساله آب اختصاصی برای صنعت یادآور شد: باید برای همه نمایندگان مجلس روشن شود كه اصفهان به اندازه 11 یا 14 استان كشور مالیات پرداخت می كند و هنگامی كه صنایع آن آب نداشته باشند، تولید و مالیات كاهش می یابد، این مالیات ها برای كل كشور مصرف می شود.
وی ادامه داد : رهبر انقلاب اسلامی در سفر خود در سال 1381 به اصفهان، 30 میلیارد ریال برای مساله آب اختصاص دادند و دولت برای آن ردیف اختصاص داد اما در ادامه، بودجه ای در نظر گرفته نشد، البته باید از ابتدا این كارخانجات در كنار دریا احداث می شد.
امام جمعه اصفهان اضافه كرد: مساله آب آشامیدنی، آبیاری درختان مثمر و غیرمثمر و آب كشاورزی استان اصفهان یك مساله ملی است.
وی خاطرنشان كرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی می توانند سه درخواست، ساماندهی رودخانه زاینده رود و احیاء آن و اختصاص بودجه به این كار، عادلانه شدن مصرف آب در بالادست و ادامه سد تونل سوم كوهرنگ را به عنوان خواسته اصلی خود مطرح كنند.
حضرت آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینكه تاكنون حدود 2 هزار میلیارد ریال برای تونل سوم هزینه شد، ادامه داد: طرح بهشت آباد از سر چشمه های چهارمحال آبگیری می شود و نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری و استاندار این استان با احداث سد موافق هستند و تنها با لوله گذاری و یا احداث تونل مخالفت دارند.
وی با انتقاد از عملكرد رئیس مجلس شورای اسلامی نسبت به استعفای نمایندگان استان اصفهان تصریح كرد: اگر متولی امامزاده، حرمت آن را نداشته باشد حرمتی باقی نمی ماند، جای سئوال است كه چرا آقای لاریجانی هیچ جلسه ای با دولت در مورد استعفای نمایندگان برگزار نكرد، رفتار آقای لاریجانی نسبت به نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، مؤدبانه نبوده و به عنوان رئیس مجلس كاری انجام نداده است.
خطیب جمعه اصفهان گفت: برخی مطرح می كنند كه استعفای نمایندگان ممكن است تبعات امنیتی داشته باشد و از نمایندگان خواسته اند كه استعفای خود را پس بگیرند، این را باید به دولت گفت كه حفظ امنیت كشور از وظایف دولت است، دولت موظف است زخم ها را معالجه كند، بنابراین باید به اقدام نمایندگان مجلس احترام گذاشته شود.
وی بیان كرد: برخی مطرح می كنند كه این اقدام نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بدعت است و در آینده ممكن است سایر نمایندگان استان ها برای احقاق حق خود دست به استعفا بزنند، سخن ما این است كه، به دیگران وعده داده نشده است اما به مردم استان اصفهان بارها وعده داده شده است.
امام جمعه اصفهان یادآور شد: رهبر انقلاب اسلامی موضوعات را به بهترین وجه می دانند، بنده در دیدار مردم استان اصفهان در 25 آبان، به ایشان گفتم كه برای اصفهان همانند ارومیه بودجه بگذارید، ایشان فرمودند كه شما می دانید تا دولت از ما نخواهد، نمی شود، ایشان با ناراحتی فرمودند كه دولت درخواستی نداشته است، بنابراین دولت باید ضرورت مساله را درك كند و از رهبر انقلاب برای اختصاص بودجه درخواست كند.
به گزارش ایرنا، 14 آذر سالجاری 19 نماینده استان اصفهان در اعتراض به آنچه كه 'عدم تحقق وعده‌های دولت درخصوص جاری شدن آب زاینده رود ' خواندند خواهان كناره گیری از سمت نمایندگی مردم این استان در مجلس شورای اسلامی شدند.
از بین نمایندگان امضاكننده این نامه، ناهید تاج الدین و حمیدرضا فولادگر نمایندگان شهرستان اصفهان و مرتضی صفایی نطنزی نماینده نطنز و قمصر در دفتر امام جمعه اصفهان حاضر نشدند.
مجلس شورای اسلامی امروز یكشنبه پس از تعطیلی یك هفته ای به ریاست علی لاریجانی با حضور 223 نفر از نمایندگان تشكیل جلسه داد كه براساس اعلام مجمع نمایندگان استان اصفهان، نمایندگان این خطه از شركت در آن خودداری كردند و در اقدامی اعتراض آمیز به جای حضور در مجلس در دفترحضرت آیت‌ الله طباطبایی ‌نژاد نماینده ولی فقیه در این استان جلسه برگزار كردند.
7150 /6026/