شيراز- ايرنا- بخشدار پاسارگاد فارس گفت: حفظ و توسعه در حوزه ميراث فرهنگي در كنار معيشت مردم محلي بايد مورد توجه باشد چرا كه اين دو مقوله در هم تنيده است.

به گزارش ايرنا، سجاد عزيزي پنجشنبه در نشستي با عنوان مشاركت مسئولان و جوامع محلي در جهت حفظ آثار تاريخي در محل مجموعه ميراث جهاني پاسارگاد افزود: اين دو مقوله هيچ منافاتي با هم ندارند و با توجه به آنها مي توان توسعه گردشگري و تقويت حفاظت از ميراث فرهنگي را شاهد بود.
محمد نصيري حقيقت رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان پاسارگاد نيز در اين نشست گفت: حراست از آثار تاريخي يكي از مهمترين اصول زندگي در جوامع بشري محسوب مي شود و محدود به زمان و مكان خاصي نيست و ماموريتي همگاني است.
در ادامه اين نشست، فرهاد زارع كارشناس بخش باستان شناسي پايگاه ميراث جهاني پاسارگاد به ارائه گزارشي كوتاه از پيشينه تاريخي و فرهنگي منطقه و بررسي آسيب ها و چالش هاي موجود در محوطه هاي تاريخي پرداختند.
در اين نشست كه با حضور شماري از اعضاي شوراهاي اسلامي، فرمانده پاسگاه انتظامي بخش، دهياران، فرماندهان سپاه حوزه مقاومت و سپاه عشاير و معتمدان محلي برگزار گرديد، درباره تقويت مشاركت هاي مردمي در زمينه حفاظت از آثار تاريخي و جلوگيري از حفاري هاي غيرمجاز تبادل نظر شد.
شهرستان پاسارگاد به مركزيت سعادتشهر در 110 كيلومتري شمال شيراز واقع است.
اين شهرستان از دو بخش مركزي و پاسارگاد تشكيل شده است.
اين شهرستان آثار تاريخي پاسارگاد شامل آرامگاه كوروش و ... كه سال 1383 در فهرست ميراث جهاني يونسكو ثبت شده است را در خود جاي داده است.
ف ح/ 9873/ 2027