مشهد- ایرنا- مدیركل دفتر امور رفاهی استانداری خراسان رضوی گفت: پذیرش زائر غیرسازمانی برای اقامت در زائرسراهای دولتی تخلف محسوب می شود.

مهدی فروزان روز سه شنبه در نشست كمیته اسكان ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی افزود: همه زائرسراهای دولتی مستقر در مشهد باید از پذیرش زائران غیرسازمانی پرهیز كنند تا بتوان این زائران و مسافران را به واحدهای اقامتی رسمی و دارای مجوز هدایت كرد.
وی ادامه داد: اقامت در زائرسراهای دولتی صرفا برای كارمندان و نیروهای سازمانی هر دستگاه پیش بینی شده و هرگونه اقامت خارج از این قاعده پذیرفته نمی شود. همچنین كلیه مدارس میزبان مسافران در ایام پیك نیز باید صرفا اقدام به پذیرش مسافران فرهنگی نمایند.
مدیركل دفتر امور رفاهی استانداری خراسان رضوی گفت: این نحوه اقامت در مدارس و زائرسراهای دولتی از نوروز امسال در پی مصوبه ستاد خدمات سفر استان در حال اجرا است اما از نوروز سال آینده اجرای آن همراه با نظارت و برخورد قاطع با متخلفان همراه خواهد بود.
وی در ادامه اظهارداشت: 55 درصد هتلهای كشور در كلانشهر مشهد فعالیت دارند لذا باید به سمتی حركت شود كه هم از سرمایه گذاران این بخش حمایت شوند و هم بتوان برای اقامت قشر ضعیف مسافران ورودی به مشهد امكانات فراهم نمود.
خراسان رضوی دارای بیش از هزار واحد اقامتی رسمی شامل هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیر است.
7496/1858