تربت حيدريه- ايرنا- فرماندار ويژه تربت حيدريه به ايجاد دو هزار و 205 شغل جديد از ابتداي امسال تاكنون در اين شهرستان و ثبت آن در 'سامانه رصد' اشاره و بيان كرد: بر اين اساس 68 درصد از تعهد اشتغال در تربت حيدريه محقق شد.

علي رستمي روز يكشنبه در نشست كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري تربت حيدريه ميزان تعهد امسال اين شهرستان را در ايجاد اشتغال سه هزار و 264 شغل اعلام و بيان كرد: از تمام ظرفيتها و امكانات براي ايجاد اشتغال پايدار و توسعه در سطح شهرستان استفاده مي شود.
وي رويكرد اصلي دولتمردان را رفع مشكلات واحدهاي توليدي و صنعتي ذكر كرد و بيان كرد: با احياي اين واحدها علاوه بر بهبود فضاي كسب و كار و رونق اقتصادي شاهد ايجاد اشتغال پايدار در منطقه خواهيم بود.
فرماندار تربت حيدريه افزود: رتبه جذب تسهيلات بانكي و اشتغالزايي اين شهرستان از 12 به شش صعود كرده كه بيانگر عملكرد مطلوب بانكها است اما هنوز تربت حيدريه از جايگاه واقعي دو درجه پايين تر است.
رئيس اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي تربت حيدريه نيز در ادامه اين نشست ميزان تعهد امسال بانكهاي كشاورزي، پست بانك، توسعه تعاون و صندوق كارآفريني اين شهرستان را براي پرداخت تسهيلات روستايي و عشايري 17 ميليارد و 671 ميليون تومان اعلام و بيان كرد: تاكنون 15ميليارد و 439 ميليون تومان تسهيلات با اشتغالزايي براي 441 نفر پرداخت شده كه شامل 87 درصد تعهد است.
علي اكبر اسماعيل پناه به پرداخت تسهيلات در حوزه مشاغل خانگي نيز اشاره و بيان كرد: ادارت بهزيستي، ميراث فرهنگي، جهاد كشاورزي، صنعت، معدن و تجارت و فرهنگ و ارشاد اسلامي تربت حيدريه بايد در قالب دو مرحله سه ميليارد و 250 ميليون تومان از محل منابع بانكي تسهيلات پرداخت مي كردند كه تاكنون دو ميليارد و 395 ميليون تومان آن محقق شده است.
وي همچنين ميزان تعهد امسال شهرستان تربت حيدريه را در بخش ايجاد اشتغال طرح كارورزي 93 شغل جديد ذكر و بيان كرد: در اين چارچوب تاكنون براي 146 نفر شغل ايجاد شده كه برابر با 157 درصد تعهد است.
مركز شهرستان 225 هزار نفري تربت حيدريه در فاصله 150 كيلومتري جنوب غربي مشهد قرار دارد.
7079/6121/1858