اشتغالزایی در تربت‌حیدریه از تعهد امسال ۲۰ درصد پیشی گرفت

تربت‌حیدریه - ایرنا - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت تربت‌حیدریه گفت: تعهد اولیه اشتغال در این شهرستان برای امسال ۳۷۸ نفر تعیین شده است که اکنون ۲۰ درصد بیشتر از این میزان در تربت‌حیدریه حاصل شده است.

محمدرضا ملکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این در حالی است که به تازگی از سوی صندوق اشتغال استان خراسان رضوی، میزان اشتغالزایی در شهرستان تربت حیدریه برای سال ۱۴۰۱ چهار برابر تعهد اولیه اشتغال اعلام شده‌ است که در چند ماه باقی مانده از سال دستیابی به این رقم میسر نیست.

وی خاطر نشان کرد: تصمیم گیری در زمینه تعهد جدید اشتغالزایی در تربت حیدریه بر اساس شاخص اشتغال استانی و برش شهرستانی آن اعلام شده است و برای اتخاذ چنین تصمیمی از ما هیچ نظری اخذ نشده‌ است.

ملکی تصریح کرد: با توجه به قرار داشتن در ماه‌های پایانی سال و مشکلات موجود که گریبان صنایع و کارگاه‌های تولیدی را گرفته، تحقق چهار برابر شدن تعهد اشتغال در این خطه، غیرممکن است.

وی افزود: اهمیت این موضوع برای مسوولان بالادستی استان، زمانی بیشتر مشخص می‌شود که بدانند امسال در حوزه مشاغل خانگی پرونده ۱۷ طرح پشتیبانی به ارزش یک میلیارد و ۵۹۰ میلیون تومان را به بانک‌ها معرفی و حال آنکه تمام این پرونده‌ها مربوط به پارسال و تا امروز امکان پاسخگویی پیش نیامده‌ بود.
رییس اداره صمت تربت‌حیدریه سیستم بانکی را به اکسیژن صنایع توصیف کرد و گفت: در بخش صنایع نیز مشکل اغلب کارآفرینان، فقدان سرمایه در گردش و دریافت تسهیلات به موقع است که البته بیشتر بانک‌هایی که به آنها پرونده ارجاع شده است، همکاری داشتند.

ملکی در ادامه به سرمای کنونی و تاثیرپذیری واحدهای صنعتی اشاره و اظهار کرد: بر اساس بخشنامه‌های استان، به جز واحدهایی که در حوزه صنایع غذایی و مایحتاج اولیه فعال هستند، بقیه صنایع از سوخت جایگزین استفاده می‌کنند و همکاری‌شان مطلوب است.

ملکی تصریح کرد: اکنون ۸۸ واحد صنعتی در تربت حیدریه با اشتغال بیش از ۲ هزار نفر فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha